اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تحریم‌ها؛ فرصتی برای تغییر نگرش و تحول صنعتگران

استاندار سمنان گفت: تحریم‌ها فرصتی ارزشمند برای تغییر نگرش از سوی صنعتگران و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نفع تولید و افزایش اشتغال در کشور است.

تحریم‌ها؛ فرصتی برای تغییر نگرش و تحول صنعتگران

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از صنعتگران و معدن‌کاران استان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: صنعتگران و فعالان اقتصادی با وجود مشکلات عدیده موجود در بازار، به محدودیت‌های مالی دولت نیز توجه کنند.‌

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه جهش تولید نیازمند تغییر نگرش است، گفت: این راهبرد دارای مؤلفه‌های مختلفی است که باید تمامی مدیران و تولیدکنندگان نسبت به این موضوع درک اصولی داشته باشند.

آشناگر اضافه کرد: تأمین مالی واحدهای صنعتی با توجه به بازار سرمایه در دستور کار واحدهای صنعتی باشد؛ اکنون ۷۰۲ نماد صنعتی در بورس فعال است و بسیاری از واحدهای صنعتی استان از ظرفیت بازار سرمایه به‌خوبی استفاده می‌کنند.

او تصریح کرد: بورس و بازار سرمایه ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت نهایت بهره را برای توسعه اقتصاد برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه اکنون ۹۰ درصد منابع تأمین مالی واحد صنعتی کشور بانک‌ها هستند، ادامه داد: باید این رویه اصلاح شود و تولیدکنندگان نیز از ظرفیت بازار سرمایه استفاده کنند.

آشناگر تصریح کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ استان سمنان وارد بازار سرمایه شوند و از ظرفیت بورس برای توسعه اقتصادی بهره ببرند.

او تصریح کرد: بخش خصوصی ایده‌های خود را به نماینده عالی دولت در استان سمنان انتقال داده و دولت را حامی خود بداند و یقین داشته باشد که متولیان امر تمام‌قد برای گره‌گشایی از مشکلات بخش خصوصی تلاش می‌کنند.

آشناگر با اشاره به این مهم که تحریم با وجود مشکلات، فرصت تحول را نیز ایجاد می‌کند، تصریح کرد؛ دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان برای رفع مشکلات و روان‌سازی مقررات برای جهش تولید تلاش می‌کنند.

استاندار سمنان ادامه داد: بسیاری از مشکلات بخش صنعت و تولید که در دیگر استان‌های کشور وجود دارد در سمنان وجود ندارد و دغدغه‌های این واحدها در قالب پیگیری‌های مستمر، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و دیدار با وزرا و مدیران کشوری پیگیری می‌شود.

آشناگر اضافه کرد: روان‌سازی مقررات برای بهبود کسب‌وکار مورد توجه دولت بوده و نگرش مردم استان سمنان در جذب سرمایه‌گذار بی‌نظیر است و مسؤولان برای حضور همه‌جانبه فعالان اقتصادی در عرصه صنعت و تولید آمادگی دارند.

او افزود: شرایط کشور از نظر اقتصادی بسیار سخت است و این شرایط در وهله اول حاصل تحریم و فشارهای خارجی دشمن است.

آشناگر افزود: نقش آمریکا و دشمنان در مشکلات اقتصادی کشور را به هیچ عنوان نباید نادیده گرفت و تداوم تصمیم‌های نابخردانه آمریکا برای دشمنی علیه ملت ایران استمرار دارد و در شیوع کرونا ویروس بار دیگر این کشور دشمنی خود را به ملت ایران نشان داد.

استاندار سمنان تصریح کرد: اواخر سال گذشته اقتصاد ایران تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفت که علاوه بر سلامت مردم، مشکلات اقتصادی برای کشور ایجاد کرد.

آشناگر تصریح کرد: دولت به‌خوبی موج اول شیوع کرونا ویروس را کنترل کرد و امیدوارم با همراهی مردم روند کنترل و جلوگیری از شیوع این ویروس ادامه یابد.

او تصریح کرد: کرونا ویروس در کاهش صادرات و واردات کالا تأثیر قابل‌توجهی داشت و این شرایط تنها مختص به کشور ایران نبود و بسیاری از کشورهای جهان تحت تأثیر دغدغه‌های اقتصادی و اجتماعی کرونا ویروس قرار گرفتند.

استاندار سمنان ادامه داد: کرونا ویروس در روند تولید کشور اختلال ایجاد کرد و در کنار آن محدودیت و تحریم‌های اقتصادی، گرفتارهای بخش صنعت را بیشتر کرد.

آشناگر با بیان اینکه منابع درآمدی دولت به دلیل فشارهای خارجی و تحریم و شیوع کرونا ویروس به‌شدت کاهش پیدا کرده است، افزود: به دلیل مشکلات ایجادشده، وصولی مالیاتی و بانکی در کشور با مشکلاتی مواجه شد.

استاندار سمنان تصریح کرد: خلاقیت و ابتکار در شرایط سخت حاصل می‌شود و از واحدهای صنعتی توقع داریم که در این شرایط مجاهدت، تلاش و ابتکار در کار را فراموش نکنند.

او افزود: اکنون رسالت تاریخی رفع مشکلات اقتصادی بر دوش بخش صنعت و تولید کشور است و دولت با تمام توان با بخش خصوصی هم‌اندیشی دارد و دستگاه‌های اجرایی گوش شنوا برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی باشند و در کنار آن فعالان اقتصادی هم در کنار دولت باشند.

آشناگر ادامه داد: نگاه تعاملی و همه‌جانبه بین دولت و بخش خصوصی حکم‌فرما باشد و همکاری و درک متقابل بین دولت و فعالان اقتصادی وجود داشته باشد.

در این آیین، ۱۷ واحد تولیدی، یک طرح نمونه صنعتی و یک پیشکسوت نمونه صنعتی تجلیل شدند.

آریا ترانسفو شرق، آریا ترانسفو قدرت، آسیا لنت، الگانت، فروسلیس ایران، تولیدی شیمیایی کلران، رویان دارو، داروسازی ثنامد، شیمیایی انرژی سمنان، سیمان شاهرود، صالح گچ، کندر، نقش جبه پارس، هدیش سبز پارسه، سیم و کابل دامغان، پاسارگارد صنعت باطری، املاح معدنی ایران و طرح فرآوری معدنی پرشیا اروپا به‌عنوان واحدهای نمونه و طرح نمونه صنعتی و تولیدی برگزیده شدند.

انتهای پیام/74008/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول