اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۶۷ موقوفه استان سمنان؛ در خدمت بهداشت و سلامت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: وقف همواره یکی از پشتوانه‌های اصلی جامعه در حوزه‌های مختلف بوده و در استان، ۶۷ موقوفه در خدمت بهداشت و سلامت است.

۶۷ موقوفه استان سمنان؛ در خدمت بهداشت و سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانس با رؤسای ادارات اجرایی با موضوع مقابله با کرونا ویروس اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس منحوس کرونا، واقفان باید در این حوزه ورود کرده و موقوفاتی با نیت‌های بهداشتی و درمانی ایجاد کنند.

وی افزود: واقفانی در گذشته در سطح استان اموال خود را نیت‌های مختلف وقف کرده‌اند، هرچند در این میان 30 موقوفه در استان وجود دارد که طبق نظر واقف باید درآمد آن صرف دارو و درمان بیماران نیازمند شود، ولی کمبود این قبیل نیات در بین موقوفات استان سمنان به‌شدت احساس می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: چهار بیمارستان و درمانگاه وقفی در استان سمنان وجود دارد و یک بیمارستان نیز در زمین موقوفه‌ای که واقف خیراندیش با این نیت وقف کرده ساخته شده است.

وی عنوان کرد: 32 واحد بهداشتی، درمانگاه، و خانه بهداشت نیز در زمین‌های موقوفه احداث‌شده و مستأجر موقوفه هستند.

تدینی افزود: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به گونه ایست که وجود موقوفات در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به میزان زیادی می‌تواند یاریگر مردم و کمک‌کار دولت در تأمین منابع مالی در حوزه‌های مختلف جهت ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا با ارائه مشاوره به واقفان و بیان اهمیت موضوع، آن‌ها را به سمت ایجاد موقوفاتی با نیت‌های بهداشتی، درمانی و سلامت هدایت کنیم، اظهار کرد: خیرین همواره در طول 40 سال انقلاب در صحنه حاضر بوده‌اند و هر جا احساس نیاز شده و دست نیاز به طرفشان دراز شده، با سخاوتمندی به کمک نیازمندان شتافته و نسبت به رفع نیازشان اقدام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین پشتوانه مالی برپایی مجالس عزای سرور و سالار شهیدان در طول تاریخ وقف بوده، خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن بیش‌ازپیش سنت حسنه وقف و ایجاد موقوفاتی بر اساس نیازهای روز جامعه، منابع مالی موردنیاز در تمام حوزه‌های مانند عزاداری سیدالشهدا توسط مردم و با استفاده از ظرفیت سنت حسنه وقف تأمین می‌شود.

انتهای پیام/74040/ص/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول