اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

درخواست 9000 نفر برای استرداد هزینه کنکور در «فارس من»/ پیگیری موضوع از سازمان سنجش

9000 نفر از کاربران سامانه فارس من خواستار استرداد وجه ثبت‌نامی خود از سازمان سنجش شدند، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: هر تصمیمی که در این باره اتخاذ شود در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود.

درخواست 9000 نفر برای استرداد هزینه کنکور در «فارس من»/ پیگیری موضوع از سازمان سنجش

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، آزمون کارشناسی ارشد امسال قرار بود ۲ و ۳ مرداد و آزمون دکترا ۲۶ تیر برگزار شود اما درست در شب توزیع کارت‌های ورود به جلسه آزمون دکتری طی اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، زمان برگزاری این آزمون‌ها معلق شد.

در این اطلاعیه آمده بود: «با توجه به تصمیمات اتخاذشده، تاریخ و زمان برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته تغییر یافته است. تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمون‌های فوق الذکر پس از ابلاغ وزرات بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد. »

ظهر همان روز مجدد سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای صادر و زمان برگزاری این آزمون‌ها را اعلام کرد، بر این اساس آزمون دکتری ۹ مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، برخی کاربران «فارس من» با ثبت سوژه در این سامانه خواستار‌ «بازگشت هزینه عدم شرکت دانشجویان در کنکور» شدند.

۹ هزار نفر از کاربران  خبرگزاری فارس در این سامانه نوشته‌اند: «از سازمان سنجش درخواست داریم با توجه به عدم انتقال کنکورهای سراسری دکترا، ارشد و سراسری وزارت علوم به بازه زمانی ایمن،خطرناک بودن پروتکل‌های پیشنهادی و مختار بودن داوطلبان جهت شرکت در آزمون‌ها، با عنایت به عدم ارائه خدمات به آن داوطلبانی که ریسک حضور در آزمون توأم با شرایط کرونایی را پذیرا نیستند،لطفا نحوه استرداد وجه نقد ثبت نامی را به طور عمومی یا به هر نحوی که آن سازمان صلاح می‌داند،اعلام فرماید.

بدیهی است صرف انجام هزینه و عدم ارائه خدمات طبق قوانین آمر بر سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی سازمان ذی نفع مجاز به شناسایی درآمد اختصاصی تا زمان تحقق شروط شناخت درآمد مذبور نبوده و با درخواست متقاضی خدمت وجوه باید مسترد شود.» 

در پیگیری‌ها خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با سردبیر ثبت این سوژه‌ تماس گرفت، که وی در این زمینه گفت: ما از قبل کمپین‌هایی داشتیم که داوطلبان در آن عضو بودند و با تغییر زمان‌ کنکورها به شدت مخالف بودند و زمان‌هایی که به تازگی اعلام شده با کنکورهای دیگر تداخل دارد. 

 

وی گفت: بسیاری از داوطلبان هم در آزمون‌های وزارت علوم و هم در وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند که با اعلام زمان آزمون‌ها مشخص شد که داوطلب باید در یک هفته ۲ آزمون را برگزار کنند که با شرایط سخت و بحرانی کشور کار بسیار سخت و دشواری است. 

وی افزود: ما ترجیح می‌دهیم که مجدداً زمان برگزاری آزمون‌ها تغییر کند و پرواضح است که در چنین شرایطی تعداد داوطلبان انصرافی بسیار بالا است و از سازمان سنجش درخواست داریم که وجه نقد ثبت‌نامی داوطلبان را استرداد کند.

سردبیر این سوژه گفت: ما حتی فکر نمی‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا شود و این ریسک را نمی‌کنیم که در آزمون  شرکت کنیم. 

* سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: طبق اطلاعیه‌ای که در دفترچه ثبت‌نام آزمون ذکر شده است، هزینه دریافت شده از داوطلبان به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد. 

وی افزود: هر تصمیمی که در این مورد گرفته شود در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود.

* نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی کنکورها با وزارت بهداشت است

پیش از این ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که سازمان سنجش و مرکز سنجش وزارت بهداشت با هماهنگی‌ معاونت بهداشتی دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. قسمتی از پروتکل‌های بهداشتی آ‌زمون‌ها مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است و بخشی نیز مسائلی بود که در دوره کرونا به آن رسیده بودیم که با نامه وزیر بهداشت، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به هماهنگی‌ در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکورها موظف شده است. 

خبرگزاری فارس همچنان این موضوع را از سوی مسئولان مرتبط پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول