اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

نمایندگان مجلس پرقدرت، چابک، انقلابی و تیزبینانه نقش نظارتی خود را دنبال کنند

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مجلس همچنان پرقدرت، چابک، انقلابی و تیزبینانه نقش نظارتی خود را دنبال کنند و اجازه ندهند کمترین حقی از حقوق ملت تضییع شود.

نمایندگان مجلس پرقدرت، چابک، انقلابی و تیزبینانه نقش نظارتی خود را دنبال کنند

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در مورد نقشه راه مجلس یازدهم بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با نمایندگان مجلس فصل الخطابی بود برای همه اتفاقات اخیر و توجه به نکات مورد نظر رهبر معظم انقلاب همچون نقشه راهی است که رهروان را با کمترین خطا به مقصد می رساند، در همین راستا جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تاکید برتمرکز و اهتمام نسبت به رهنمود های معظم له مواردی را خاطر نشان می سازد.

«آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویتهای کشور و با کارشناسی، حضور فعال و منظم، پاکدستی و امانتداری، وظایف خود را انجام دهند، مجلس نقطه امید مردم و نقطه اتکاء مجریان و به معنی حقیقی در رأس امور کشور خواهد بود.» امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)

تشخیص و تمرکز بر اولویتها:

امروزه در کشور صدها موضوع و مسئله وجود دارد که لازم است به آنها پرداخته شود ولی تاکید رهبر انقلاب بر روی اولویت ها ناظر به این مطلب است که با وجود همه این مسائل، برخی از موضوعات مانند مهار گرانی، اشتغال، مدیریت نظام پولی و مشکل معیشت مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و نمایندگان مجلس در کوتاه ترین زمان ممکن باید برای این مشکلات تدبیر و ریل گذاری لازم را در دستور کار خود قرار دهند. 

 پرهیز از حاشیه سازی:

یکی از نکاتی که نمایندگان مجلس را از پرداختن به اولویت‌ها باز می دارد ورود به مسائلی است که باعث تنش های سیاسی و جنجال آفرینی در صحن علنی مجلس و کمیسیون ها می شود و به طور طبیعی موجب بروز  حوادث تلخی خواهد شد که در سال های گذشته به کرات شاهد آن بوده ایم و این درحالی است که فشار های اقتصادی تاب و توان مردم را برای مشاهده این قبیل منازعات سیاسی به حداقل ممکن رسانده است .

امید بخشی و امید آفرینی:

رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر ضمن پذیرش اصل وجود بیماری در اقتصاد کشور به بنیه قوی کشور نیز اشاره کردند واین نشان گر این است که نمایندگان مجلس نیز در نطق ها و فرصت های موجود تنها به بیان نقاط ضعف و احیانا مرثیه خوانی نسبت به شرایط موجود نپردازند، بلکه بیان نقاط قوت و معرفی ظرفیت های بیشمار موجود در کشور نیز از وظایف نمایندگان مجلس می باشد و نباید ناخواسته در زمین دشمن در ناامیدسازی و مایوس کردن مردم گام برداریم .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین راستا  به برخی از ظرفیت‌های کشور از جمله   ایجاد هزاران شرکت دانش‌بنیان، اجرای صدها طرح زیربنایی، بهره‌برداری مستمر از طرح‌های جدید، پیشرفت‌های حیرت‌انگیز در صنایع نظامی و موفقیت‌های تحسین‌برانگیز در مسائل فضایی اشاره کردند که همه اینها مبین اصل امید بخشی و امید آفرینی در کشور است .

متانت در عین حق طلبی:

برخی از نمایندگان محترم تصور نکنند  که با فریاد کشیدن و استفاده از عبارت های توهین آمیز می توانند در مسیر حق طلبی و استیفای حقوق مردم گام بردارند و این درحالی است که رهبر معظم انقلاب به صراحت از کلید واژه متانت و برخورد خردمندانه به جای برخوردهای غیر منطقی و احساسی استفاده کردند و خواست مردم فهیم و متدین کشورمان نیز دقیقا رعایت موازین شرعی ودینی در بیان موضوعات و خود داری از تهمت و پرخاشگری است.

حل مسائل اجتماعی و مشکلات جوانان:

مرور سخنان رهبر معظم انقلاب د رماه های اخیر ما را به این نکته رهنمون می سازد که معظم له همواره مسائل فرهنگی و اجتماعی را از اولویت های  کشور می دانند و معتقدند موضوع «مسکن» به عنوان یک مسئله بسیار مهم و کلیدی، مسئله «ازدواج جوانان و راههای تسهیل آن»، مسئله «فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت» و مسئله «مدیریت فضای مجازی در کوتاه مدت و میان مدت» از دیگر مسائل اصلی کشور هستند که لازم است، نمایندگان محترم به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

لزوم استفاده از دیدگاه های کارشناسانه:

خوشبختانه امروز در کشور صدها موسسه و پژوهش گاه علمی وتخصصی در زمینه های مختلف وجود دارد که همه این ها باید در خدمت قوه فکری مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس قرار گیرند و مردم عزیزما شاهد تصویب قوانین و اتخاذ تصمیماتی باشند که برآمده از مخازن فکری غنی و پربار موجود است تا بتوانند قدری از تالمات و مشکلات فعلی را برطرف نمایند. 

اتحاد و انسجام داخلی :

از مواردی که  همواره مورد تاکید رهبری بوده است  یک صدایی و انسجام در مقابل دشمن است به طوری که از مجموعه جریانات و گروه های سیاسی با همه اختلافات سلیقه ها، در مقابل دشمن تنها یک صدا شنیده شود و دشمن نتواند در میان صفوف  ما رخنه کند.

انجام وظیفه دولت  تا روز آخر:

مروری بر سال های آخر دولت ها در دهه های اخیر نشان می دهد که همیشه در یک سال آخر دولت زمزمه هایی از گوشه و کنار شنیده می شود که مبنای آن انتخابات زود هنگام و پایان دادن به زمان دولت بوده است. در این راستا نیز رهبر انقلاب صراحتا ناخشنودی خود را از این نحوه برخورد با دولت مستقر بیان کرده و می فرمایند: 

"سال  آخر دولت‌ها معمولاً سال حساسی است و باید مراقبت شود که پیگیری امور به هیچ وجه سست نشود و بر همین اساس اعتقاد راسخ دارم که دولت‌ها باید تا روز آخر وظایف خود را انجام دهند و بعد از پایان دوره قانونی خود، امانت را با ارائه صورت وضعیت، به دولت بعدی تحویل دهند"

شایان ذکر است بیان معظم له به این معنا نیست که نمایندگان محترم از حقوق تصریح شده خود در قانون صرف نظر کنند، بلکه مسائل موجود باید به گونه ای مطرح شود که رفع ابهامات و افزایش کارآمدی دولت را در پی داشته باشد. 

در پایان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ضمن تقدیر و تشکراز نمایندگان محترم در برخورد با هرگونه ویژه خواری، تاکید دارد همچنان پرقدرت، چابک، انقلابی و تیزبینانه نقش نظارتی خود را دنبال کنند و اجازه ندهند کمترین حقی از حقوق ملت تضییع شود.


از خداوند منان و حضرت ولیعصر(عج) توفیقات روز افزون برای شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مسئلت داریم.

 جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی
تیرماه 1399
والعاقبه للمتقین

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول