اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| قاچاق ماسک با 4 برابر قیمت به کشورهای همسایه/لزوم فروش مستقیم به مردم

نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با اشاره به رونق قاچاق ماسک از ایران، گفت: در حال حاضر قیمت ماسک سه‌لایه در ایران 1500 تومان است اما این محصول در کشورهای همسایه حدود 6 هزار تومان عرضه می‌شود.

فارس من| قاچاق ماسک با 4 برابر قیمت به کشورهای همسایه/لزوم فروش مستقیم به مردم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «لزوم ارائه ماسک به قیمت کارخانه در اماکن عمومی» ارائه ماسک به مردم با قیمت مناسب را خواستار شده بودند. در این مورد با بهرام شهریاری گفت و گو کردیم. وی به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر قیمت ماسک سه‌لایه در کشور 1500 تومان است در حالی که در کشورهای دیگر با قیمت 30 تا 40 سنت یعنی حدود 6 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه کانال‌هایی که پوشاک را به کشور قاچاق می‌کردند حالا در زمینه قاچاق ماسک به کشورهای همسایه به ویژه عراق و افغانستان و حتی ترکیه فعال شده‌اند، گفت:‌ تولید روزانه ماسک در ایران بیش از 10 میلیون عدد است و در صورت تأمین مواد اولیه می‌توانیم خیلی زود به تولید 30 میلیون ماسک نیز برسیم.

شهریاری ادامه داد: ساخت ماشین‌آلات لازم برای تولید ماسک نیز در کشور در حال انجام است و تا یک سال آینده تولید ماسک با دستگاه رونق خواهد گرفت.

وی در ادامه پیشنهاد کرد تولیدکنندگان ماسک با ایجاد کمپین فروش مستقیم، واسطه ها را از بازار حذف کنند.

به گفته نایب‌رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک، این اقدام در جهت ثبات قیمت ماسک در بازار خواهد بود و واسطه ها را حذف می کند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت فروش ماسک توسط اکثر کارخانه ها ۱۵۰۰ تومان است اما این محصول با قیمت بسیار بالایی به مصرف کننده می رسد. دلیل اصلی این اتفاق حضور واسطه های بسیار در بازار است.

وی ادامه داد: باید تا جایی که امکان دارد فروش کارخانه ها به این افراد واسطه متوقف شود و ماسک را به طور مستقیم به دست مصرف کننده برسانیم.

به گفته شهریاری، در حال حاضر اکثر سازمانها سعی در خرید ماسک از مراکز تولید دارند تا بتوانند ماسک را با قیمت پایین تری در اختیار کارمندان و خانواده آنها قرار دهند، بنابراین در صورت راه اندازی«کمپین فروش مستقیم ماسک به مردم» می توان این محصول را مستقیماً به مصرف کننده واقعی عرضه کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول