اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نوآموزان پیش‌دبستانی سنجش سلامت نمی‌شوند

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های بهداشتی امسال نوآموزان پیش دبستانی سنجش سلامت نمی‌شوند، گفت: ساعت فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت برای دانش آموزان بدو ورود در سال جاری از 4 به 5ساعت افزایش یافته و درصورت لزوم این طرح به صورت دو شیفته انجام خواهد شد.

نوآموزان پیش‌دبستانی سنجش سلامت نمی‌شوند

عبدالرضا دژن مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار کرد: طرح سنجش بیش از ۹٠ هزار دانش آموز بدو ورود با رعایت نکات بهداشتی از امروز آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه ۶۷ پایگاه در شهرستان‌های استان تهران طرح سنجش را انجام می دهند، اضافه کرد: باتوجه به محدودیت‌هایی که امسال داریم درصورتی که روند سنجش در این پایگاه‌ها کند باشد فعالیت پایگاه‌ها دو شیفته خواهد بود. 

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: امسال ۵ پایگاه به صورت مجازی طرح سنجش را انجام می‌دهند و یک پایگاه تخصصی اصلی نیز در مرکز دایر است که درصورت هرگونه مغایرت، تست نهایی در این مرکز انجام می‌شود. 

دژن با بیان اینکه امسال ۴۱۵نفر متقاضی همکاری در پایگاه‌های سنجش بودند، گفت: از یکم تا هفدهم تیرماه آموزش‌های لازم بر اساس گروه‌بندی مناطق به این افراد ارائه شد که به منظور افزایش کیفیت آموزش مدت دوره را ۱۷روزه برگزار کردیم که  بیشترین دوره آموزش را در سطح استان‌ها داشتیم. 

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته ۹۵ هزار نوآموز در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۸ هزار نفر مقطع پیش دبستانی بودند که امسال به دلیل محدودیت‌ها فعلاً سنجش پیش دبستانی انجام نمی‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۹۰ هزار نفر برای ورود به کلاس اول ثبت نام کنند. 

مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: ساعت فعالیت پایگاه‌ها در سال گذشته روزانه ۴ساعت بود که امسال به ۵ساعت افزایش پیدا کرده و هر پایگاه ۲۰ نوآموز را پذیرش می‌کند. 

دژن با تأکید براینکه همه پایگاه‌ها مکلف به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی هستند، افزود: ارجاع به پایگاه‌ها از طریق مدارس زمان‌بندی می‌شود و نوآموزان باید در زمان مشخص شده مراجعه کنند تا از ازدحام جلوگیری شود. 

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته از میزان ۹۵هزار نوآموز تعداد ۴۰۰ نفر در شهرستان‌های استان تهران فاقد سلامت کافی بوده و به مدارس استثنایی معرفی شدند. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول