اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت به 43.24 دلار افزایش یافت

با توجه به اینکه بازار در انتظار نتایج نشست اوپک پلاس در ساعات پایانی امروز و تصمیم گیری در مورد سطح تولید اوپک و هم پیمانانش است، قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت کاهش شدید در ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت.

قیمت نفت به 43.24 دلار افزایش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه بازار در انتظار گام‌های بعی از نشست اوپک پلاس در ساعات پایانی امروز و تصمیم گیری در مورد سطح تولید اوپک و هم پیمانانش است، قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت کاهش شدید در ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 34 سنت افزایش 43.24 دلار فروخته شد و نفت خام آمریکا با 37 سنت افزایش 40.66 دلار معامله شد.

بر اساس آمارهای آمریکن پترولیوم، کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان 8.3 میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به 10 جولای کاهش یافت که نشان از بهبود تقاضا برای نفت علی رغم شیوع کرونا دارد.

تحلیلگران انتظار کاهش 2.1 میلیون بشکه ای را داشتند.

آی ان جی ایکانومیست در یادداشتی نوشت: «ارقام آمریکن پترولیوم که دیشب منتشر شد، قیمت نفت را در ساعات اولیه معاملات بالا برد.»

به لحاظ عرضه، بازار به دقت اخبار مربوط به نشست کمیته مشترک نظارت وزرای سازمان اوپک در ساعات پایانی امروز را رصد خواهد کرد.

به نوشته آی ان جی ایکونومیست، «بازار مشتاق است که ببیند که آیا کاهش بیشتری برای چند ماه دیگر اتفاق خواهد افتد یا اینکه این گروه به طرح اولیه خود ادامه می دهند و شروع به افزایش تولید می کنند.»

به گفته منابع آگاه، اعضای اوپک در ماه ژوئن 107 درصد به توافق کاهش تولید پایبند بودند.

در عین حال، این سازمان در گزارش ماهانه خود اعلام کرد تقاضا برای نفت در جهان در سال 2021 به رکورد 7 میلیون بشکه در روز می رسد، زیرا اقتصاد جهانی از شیوع کرونا رهایی می یابد اما با این حال از سطح سال 2019 کمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول