اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی؛ دومین استان از نظر بستری بیماران تنفسی/ وجود ۸۰ بیمار کرونایی در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از مجموع ۱۵۴ بیمار حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های استان، ۸۰ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند.

خراسان‌جنوبی؛ دومین استان از نظر بستری بیماران تنفسی/ وجود ۸۰ بیمار کرونایی در استان

کامبیز مهدی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۴ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌ هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع بیماران حاد تنفسی ۸۰ نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا هستند، بیان داشت: از مجموع بیماران کرونایی استان تعداد ۱۳ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه (ICU) بستری هستند که متأسفانه حال چهار نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۸۰ نفر رسید

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص فوت‌شدگان کرونا در استان، مطرح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با ثبت دو مورد فوت جدید تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در استان به ۸۰ نفر رسید.

مهدی‌زاده با بیان اینکه طبق آخرین ارزیابی‌های انجام شده از نظر تعداد بیماران تنفسی بستری در بیمارستان به نسبت جمعیت، دومین استان کشور هستیم، افزود: برگزاری مراسم و حضور در تجمعات خانوادگی بیشترین عامل شیوع مجدد کرونا در این استان اعلام شده است.

در برخی شهرستان‌ها ۸۰ درصد موارد مبتلا به کرونا دارای سابقه مسافرت به خارج از شهرستان و استان هستند

 

وی با اعلام اینکه در برخی شهرستان‌ها ۸۰ درصد موارد مبتلا به کرونا دارای سابقه مسافرت به خارج از شهرستان و استان هستند، عنوان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در شهرستان طبس ۳۰ درصد و در شهرستان فردوس ۸۰ درصد مبتلایان دارای سابقه مسافرت بوده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: طبق گفته‌های سخنگوی وزارت بهداشت استان خراسان‌جنوبی از نظر ابتلا به کرونا در وضعیت هشدار قرار گرفته اما خوشبختانه از نظر درصد موارد مثبت نسبت به جمعیت رتبه پایینی داریم.

در زمان کنترل بیماری آمار موارد مثبت بستری بین پنج تا حداکثر هشت مورد رسیده بود اما در حال حاضر آمار به‌طور متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است

 

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه شاهد افزایش بیماران حاد تنفسی هستیم که این تعداد به‌طور میانگین بین ۲۰۰ و گاهی بیش از ۲۰۰ مورد بستری هستند، مطرح کرد: در زمان کنترل بیماری آمار موارد مثبت بستری بین پنج تا حداکثر هشت مورد رسیده بود اما در حال حاضر آمار به‌طور متوسط بین ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است.

وی از مردم خواست از مسافرت‌های غیرضرور جلوگیری کنند و اضافه کرد: از مردم خواستاریم برای رهایی از این بحران رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حضور حداقلی در تجمعات را جدی بگیرند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول