اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیمارستان کوثر و بعثت سنندج به وضعیت عادی برگشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های کوثر و بعثت به روال عادی درمان بازگشته و بخش‌های کرونای این مراکز درمانی امروز گندزدایی شد.

بیمارستان کوثر و بعثت سنندج به وضعیت عادی برگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزین رضاعی امروز در نشست هم‌اندیشی با اعضای شورای اسلامی استان کردستان اظهار داشت: آزمایش خون برای تشخیص بیماری کرونا ضریب خطای بالایی دارد و اصرار برخی شهروندان برای انجام این تست غیرضروری است.

وی با بیان اینکه قرنطینه شخص مبتلا بر اساس جواب سی‌تی‌اسکن انجام می‌شود، تصریح کرد: آزمایش پی سی آر ۷۰ درصد تعیین کننده و در ۳۰ درصد موارد خطا دارد.

 آزمایش پی سی آر ۷۰ درصد تعیین کننده و در ۳۰ درصد موارد خطا دارد

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: وضعیت استان در زمینه شیوع کرونا تا پایان فروردین به خاطر همکاری مردم و همچنین توجه به رعایت نکات بهداشتی نسبت به کشور بسیار مطلوب بود اما متاسفانه طی خردادماه و تیرماه جاری به واسطه بی توجهی شهروندان استان به وضعیت قرمز در آمد.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستان‌های کوثر و بعثت به روال عادی درمان بازگشته و بخش های کرونای این مراکز درمانی امروز گندزدایی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به کمبود پزشک عمومی و متخصص در استان هم گریزی زد و گفت: یکی از عوامل اشتیاق نداشتن پزشکان برای حضور در استان تاخیر در پرداخت کارانه است.

کردستان در پرداخت کارانه جزء استان های آخر کشور است

رضاعی خاطرنشان کرد:کردستان در پرداخت کارانه جزء استان های آخر کشور است و در حال حاضر هشت ماه در پرداخت کارانه پرسنل عقب هستیم.

وی اذعان داشت: ۲ دارویی که برای درمان کرونا تاثیرگذار است در حال حاضر به صورت رایگان در بیمارستان های استان برای بیماران استفاده می شود.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین تجهیزات در مورد بیماران کرونایی اکسیژن است که در همین راستا ۲ دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار پنج میلیارد تومان برای استان سفارش داده شده است.

۲ دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار پنج میلیارد تومان برای استان سفارش داده شده است

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با توجه به احتمال شیوع نگران کننده ویروس کرونا در فصل پاییز این دستگاه های اکسیژن ساز که به صورت سیار هستند کمک قابل توجهی به نجات جان بیماران خواهد کرد.

رضاعی گفت: در صورت نیاز این دستگاه ها به شهرستان‌هایی که موج شدید بیماری کرونا در آنها رخ دهد انتقال داده خواهند شد.

 بیماران مبتلا به کرونا به اکسیژن ۱۰ لیتر در ثانیه نیاز دارند

وی خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به کرونا به اکسیژن ۱۰ لیتر در ثانیه نیاز دارند، کپسول اکسیژن میزان مرگ و میر را بالا می برد و برای همین دستگاه اکسیژن ساز از نیازهای ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای استخدام هیچ شخصی از  کسی سفارشی نمی‌پذیرم در مورد استخدام‌های غیرمجاز در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال‌های گذشته، عنوان کرد: با پیگیریهای صورت گرفته این افراد اخراج شدند و بعد از ورود سازمان بازرسی در پست خدمات مشغول به خدمت هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: به خاطر شکافی که بین مردم و مسئولان وجود دارد همیشه احساس می شود که همه کمبودها ناشی از کم توجهی مسئولان است.

وی با بیان اینکه اگر در این شرایط بحرانی مسئولیت قبول کردم برای اصلاح برخی امور بود، گفت: نمی گویم در استخدامی ها هیچ خطایی وجود ندارد، اما تا جایکه در توان داشته باشیم جلوی پایمال شدن حق افراد را می گیرم.

موافق جذب نیروی غیربومی نیستم

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم را در زمینه جلوگیری از پارتی بازی در جذب نیروها انجام داده ایم به عنوان رئیس دانشگاه اصلا موافق جذب نیروی غیربومی نیستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه برای من مسئول اجرایی بکارگیری نیروی بومی به مراتب بهتر از نیروی غیربومی است، گفت: براساس قانون وحدت رویه باید مد نظر قرار گیرد و براین اساس  بومی گزینی خلاف است و ما باید براساس این قانون عمل کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه با تاکید براینکه هیچ دارویی برای درمان کرونا نه در کشور ما و نه در هیچ جای دنیا فعلا وجود ندارد، گفت: در چنین شرایطی یکی از افراد متمول در همین شهر سنندج برای دریافت واکسن کرونا 30 میلیون تومان پرداخت کرده است.

هیچ دارویی برای درمان کرونا در هیچ جای دنیا فعلا وجود ندارد

 

رضاعی تنها راه مقابله با این ویروس را پیشگیری عنوان کرد و گفت: هیچ دارو و یا واکسنی برای درمان کرونا وجود ندارد و مردم فریب سودجویان را نخورند، 15 مطالعه برای تولید واکسن کرونا در دنیا در حال انجام است که 2 مورد از این تعداد به مراحل پایانی نزدیک شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه هر بیمار مبتلا به کرونا ۱۲ میلیون تومان برای بهداشت و درمان هزینه دارد، گفت: یک چهارم این مبلغ توسط بیمه به چرخه باز می گردد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول