اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه اسلواکی: ترکیه قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

وزیر خارجه اسلواکی، ترکیه را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد و افزود در صورت ادامه تحرکات آنکارا در منطقه باید تحریم‌های بیشتری علیه این کشور اعمال شود.

وزیر خارجه اسلواکی: ترکیه قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

به گزارش گروه بین‌ الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه اسلواکی از اقدامات ترکیه  در سوریه ، لیبی و حفاری در دریای مدیترانه انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» «ایوان کورچوک» وزیر خارجه اسلواکی در نشست مطبوعاتی  گفت که اقدامات ترکیه در زمینه حفاری در آب‌های مدیترانه  به ضرر یونان و قبرس، دو عضو اتحادیه اروپاست . وزیر خارجه اسلواکی به اشتراک نظر با سایر کشورهای اروپایی در اعمال تحریم‌های بیشتر بر ترکیه در صورت ادامه اقدامات این کشور در منطقه اشاره کرد.

کورچوک در ادامه مدعی شد که تصمیم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور  ترکیه مبنی بر تبدیل موزه «ایا صوفیه» به مسجد، پذیرفتنی نیست.

اتحادیه اروپا روز سه شنبه از دولت ترکیه درخواست کرد نسبت به تحرکات خود در مدیترانه و همچنین حضور نظامی در لیبی تجید نظر کند. اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با «غیرقانونی» خواندن حفاری‌های گازی ترکیه در دریای مدیترانه و منطقه اقتصادی  قبرس، از آنکارا خواسته این اقدامات را متوقف کند. اتحادیه اروپا همچنین از  آنکارا خواسته در زمینه تبدیل «ایا صوفیه» به مسجد تجدید نظر کند.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است. نیروی دریایی ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول