اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شورای اسلامی استان کردستان آمادگی همکاری مقابله با کرونا را دارد

نماینده شورای کردستان در شورای عالی استان‌ها گفت: پرسنل درمانی در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند و شورای شهر و شورای استان آمادگی هر نوع همکاری با دانشگاه علوم پزشکی دارد.

شورای اسلامی استان کردستان آمادگی همکاری مقابله با کرونا را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یوسف اسدی امروز در نشست هم‌اندیشی رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعضای شورای اسلامی استان با تقدیر از تلاش کادر درمانی در این شرایط بحرانی، اظهار داشت: برگزاری این جلسه باید خیلی وقت پیش اتفاق می‌افتاد، اگر چه با اعضای شورای شهر سنندج با دانشگاه علوم پزشکی از زمان شیوع این کرونا تاکنون چندین مورد جلسه و نشست برگزار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت بتواند در زمان خود جواب این همه ایثار و گذشت را با هر نوع حمایتی که ممکن است بدهد و اجازه ندهد این خستگی در وجودشان باقی بماند.

اسدی با بیان اینکه پرسنل درمانی در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا هستند، گفت: شورای شهر و شورای استان آمادگی هر نوع همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین موضوع در مقابله با کرونا پیشگیری است مردم باید موضوع پیشگیری را با جدیت مورد توجه قرار دهند.

عضو شورای اسلامی شهر سنندج با ابراز گله‌مندی از عدم اجازه حضور اعضای شورا به عنوان یکی از اعضای ستاد کرونا، افزود: به عنوان شورا اعتراض خود را به صورت کتبا به استانداری اعلام کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: چرا یکی از اعضای شورا که نمایندگان مردم شهر هستند نباید در ستاد کرونا که برای شهر تصمیم می‌گیرد حضور نداشته باشند این چه توجیه منطقی می تواند داشته باشد.

وی افزود: از شورای شهر و استان کسی نزدیک‌تر به مردم وجود ندارد شورا ارتباط مستقیم با جامعه دارد و به همین منظور حتما باید در ستاد کرونا حضور داشته باشد.

اسدی با بیان اینکه شهرداری سنندج یکی از موفق‌ترین شهرداری‌ها در کمک به بحث مقابله با کرونا بوده است، گفت: تخصیص 2 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا از همان روزهای آغاز شیوع این ویروس با تصویب شورای شهر از سوی شهرداری انجام و اقدامات قابل توجهی در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری از این محل انجام گرفت.

وی عنوان کرد: نبود کیت‌های آزمایشگاهی یکی از مشکلات مهم در آغازین ماه‌های شیوع این ویروس در استان بود که الان وضعیت بهتر شده است البته هزینه‌هایی که بابت آزمایش کرونا گرفته می‌شود فشار زیادی به قشر ضعیف جامعه وارد کرده است.

اسدی گفت: الان در برخی مراکز تست کرونا با دریافت 200 هزار تومان گرفته می‌شود که آیا نظارتی بر این اقدامات در سطح استان می‌شود.

وی اضافه کرد: پرداخت به موقع کارانه به کادر درمان به ویژه در شرایط کنونی ضروری و موجب ایجاد قوا و تقویت روحیه در آنها می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی امروز بیش از هر زمانی کمبود کادر درانی احساس شد، گفت: امیدواریم بسترهای لازم برای جذب نیروهای بومی در حوزه درمان و غیره فراهم شود.

اسدی افزود: سلامت و حفظ جان مردم باید در اولویت دولت در مقابله با کرونا قرار گیرد اینکه می‌گویند به خاطر مشکلات اقتصادی خیلی از اقدامات را نمی‌توان انجام داد قابل قبول نیست دولت باید تمهیدات لازم را در این زمینه انجام دهد.

محمد کرمی نماینده شورای شهر سقز  هم در این جلسه اظهار کرد: از تمامی پرسنل زحمت کش استان که در این شرایط تلاش مضاعف و طاقت فرسا را برای خدمت به مردم  کشیدند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای سلامت گفت: شورا و شهرداری سقز در کنار پرسنل زحمت کش درمان سقز در حد توان هرآنچه در اختیار داشتند بکار گرفته اند.

کرمی تصریح کرد: اقدامات مختلفی در زمینه ضدعفونی و گندزدایی سطح معابر، محلات و غیره انجام و در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و غیره نیز در حد توان انجام وظیفه شده است.

وی افزود: بخش کودکان در بیمارستان شفا سقز راه اندازی شده است اما برای راه اندازی سایر بخش ها به برخی تجهیزات مانند سی تی اسکن و غیره نیاز است که امیدواریم به صورت اورژانس بخش سی تی اسکن این بیمارستان هرچه زودتر تجهیز و راه اندازی شود.

وی گفت: سقز با 250 هزار جمعیت متاسفانه با تعداد زیادی بیماران سرطانی و نیازهای این بیماران مواجه است که امیدواریم زمینه ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران سرطانی در این شهرستان فراهم شود.

وی نبود دستگاه دیالیز را از دیگر مشکلات حوزه درمان در سقز عنوان کرد و گفت: اختصاص یک دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی شهرستان سقز از نیازهای ضروری است که می تواند بار زیادی از مسافرت های را که به واسطه دریافت خدمات درمانی در این حوزه صورت می گیرد کاهش دهد.

وی تصریح کرد: استهلاک جدی ماشین آلات حوزه درمان در سقز به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان باید مورد توجه قرار گیرد و نسبت به نوسازی این ناوگان اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه پزشک متخصص مغز و اعصاب از نیازهای ضروری در این شهرستان است، گفت: انتظار جذب و مقیم شدن یک پزشک متخصص مغز و اعصاب در این شهرستان را به عنوان نماینده مردم این شهر داریم تحقق این مهم می تواند نیازهای بیماران سایر شهرهای اطراف سقز را هم پاسخ دهد.

لاله امینی نماینده شورای شهرستان مریوان هم در این جلسه اظهار کرد: چرا در مطب های شخصی تا 12 شب بیمار ویزیت ولی در درمانگاه ها و مراکز درمانی دولتی حضور ضعیف دارد.

وی تصریح کرد: تعداد خانه های بهداشت در مریوان بسیار کم است و به دلیل اینکه فضای کمی در اختیار دارند کسانی که در خانه های بهداشت خدمت می کنند مجبور به تردد بین شهر و روستا هستند.

امینی ورود فاضلاب به دریاچه زریوار را از دیگر مشکلات حوزه بهداشت در شهرستان مریوان عنوان کرد و گفت: با گذشت چندین ماه شاهد افزایش بیشتر شیوع کرونا هستیم توزیع اقلام بهداشتی در بین نیازمندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و امکانات لازم در این راستا فراهم شود.

وی اظهار کرد: بازار دینارفروشان مریوان الان به مرکزی خطرناک برای شیوع کرونا تبدیل شده که امیدواریم هرچه زودتر برای جلوگیری از فعالیت در این محدوده تصمیمات لازم اتخاذ شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول