اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

رایزنی برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران در جهان

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای جذب دانشجوی مجازی خارجی در کشور و پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران با کشورهای دیگر مذاکره می کنیم.

رایزنی برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران در جهان

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس از مذاکره و رایزنی با کشورهای هدف برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران خبر داد.

وی گفت: برای تحقق سیاست جذب دانشجوی مجازی خارجی باید با کشورهای هدف برای پذیرش مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران مذاکره کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در جهان و در ایران، دانشگاه های مطرح دنیا سیاست آموزش مجازی برای دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار داده اند و ما هم به همین سمت حرکت خواهیم کرد. زیرا آموزش مجازی امکان جذب دانشجو از سراسر دنیا را فراهم می کند.

وی تاکید کرد: لازمه این کار این است که کشورهای هدف، مدارک آموزش غیر حضوری دانشگاه های ایران را بپذیرند و همچنین باید دستورالعمل ها و زیرساخت های مربوط به آموزش مجازی را هم به شکل شایسته ای فراهم کنیم. 

*آخرین وضعیت دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ایران

به گزارش فارس، یکی از برنامه های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بین المللی سازی دانشگاه ها و افزایش جذب دانشجویان خارجی است. به طوری که جذب ۷۵ هزار دانشجوی خارجی و بین المللی تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور در نظام آموزش عالی هدف گذاری شده است.

حدود ۲۹ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیر مجموعه وزارت علوم، ۸ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی و ۳ هزار دانشجوی خارجی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می ‌کنند که اغلب از کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول