اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار وزیر دفاع لبنان درباره قومی-مذهبی کردن اختلافات سیاسی

وزیر دفاع لبنان راه حل بحران معیشتی لبنان را اتحاد ملی خواند و گفت که نباید اجازه داد مناقشات سیاسی به درگیری‌های قومی-مذهبی تبدیل شوند.

هشدار وزیر دفاع لبنان درباره قومی-مذهبی کردن اختلافات سیاسی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی لبنان امروز در دار الفتوا در بیروت، میزبان «زینه عکر» معاون نخست وزیر و وزیر دفاع لبنان بود.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، وزیر دفاع لبنان پس از این دیدار بر ضرورت به مراجع دینی در کشور به منظور گسترش فضای همگرایی بین لبنانی‌ها تاکید کرد و گفت: «ما  نباید اجازه دهیم که کشمکش‌های سیاسی به یک درگیری مذهبی یا فرقه‌ای تبدیل شود و وزارت دفاع لبنان هم بر همین اساس عمل می‌کند که می‌تواند الگویی برای همه لبنان باشد».

عکر، ارتش لبنان را نماد چهره و وحدت و حاکمیت لبنان بر همه خاک خود دانست و گفت: «همه ما باید از این نهاد حمایت کرده و اعتماد خود را به آن تقویت کنیم تا حافظ مرزهایمان بوده و از وحدت و همبستگی ملی ما صیانت کند.»

وزیر دفاع لبنان با بیان اینکه منطقه به اندازه کافی درگیر کشمکش و جنگ است، افزود: «مردم لبنان هم که سابقه جنگ داخلی را داشتند، می‌دانند که درگیری‌های خونبار و گفتمان‌های تحریک آمیز فقط خرابی و کینه توزی به بار می‌آورد و امروز مفتی لبنان بر  ضرورت پایبندی به قانون اساسی و حفظ وحدت برای حل اختلافات، تاکید کرد».

دولت کنونی لبنان به نخست وزیری «حسان دیاب» پس از ماه‌ها ناآرامی و ۸۵ روز پس از استعفای «سعد الحریری» تشکیل شد و به موازات آن،  فشارهای ایالات متحده آمریکا و تهدید و تطمیع‌های واشنگتن آغاز شد و نخستین اثر آن، بی اعتنایی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ضرورت تداوم حمایت مالی از لبنان بود.

واشنگتن دولت لبنان را متهم می‌کند که گروگان حزب‌الله است، در حالی که خود از اقتصاد لبنان گروکشی می‌کند تا دولت و جامعه را به پرداخت باجی به ارزش کودتا علیه مقاومت وادار کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول