اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اقتصاد آمریکا بسیار کندتر از میزان مورد انتظار بهبود خواهد یافت

مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا هشدار دادند که اقتصاد این کشور بسیار کندتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت روند بهبود را طی خواهد کرد.

اقتصاد آمریکا بسیار کندتر از میزان مورد انتظار بهبود خواهد یافت

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تعدادی از مقامات بانک مرکزی فدرال آمریکا که شب گذشته هشدار دادند که اقتصاد این کشور بسیار کندتر از آن چیزی که انتظار می‌رفت بهبود خواهد یافت و شکل گرفتن موج دوم شیوع کرونا می‌تواند شرایط را حتی بدتر از این کند.

لائل برینارد، مقام بانک مرکزی آمریکا، طی روزهای گذشته مواضع نسبتا بدبینانه‌تری را نسبت به روند بهبود اوضاع اقتصاد آمریکا داشته و هشدار داده است نشانه‌های اخیر نسبت به بهبود اوضاع از جمله کاهش نرخ بیکاری می‌تواند گذرا باشد.

وی گفت همچنان شیوع کرونا یکی از اصلی‌ترین شاخص‌هایی است که بر روند اقتصاد آمریکا تعیین کننده است و هنوز ابهامات جدی نسبت به آینده این بیماری ما را احاطه کرده و هنوز خطر افت اقتصادی قالب است.

این مقام  آمریکایی از بانک مرکزی خواست تا از طریق خرید سنگین دارایی‌ها و ارائه راهکار همچنان متعهد به تسهیل شرایط باشد.

وی گفت برای تقویت روند بهبود اجرای سیاست‌های بیشتر کمک اقتصادی الزامی است.

توماس بارکین، رئیس بانک مرکزی ایالت ریچموند هم شب گذشته هشدار داد که ممکن است شاهد افزایش دوباره نرخ بیکاری در آمریکا باشیم. چرا که به زودی بسته‌های کمکی برای پرداخت دستمزد کارگران که از سوی دولت اجرایی می‌شوند منقضی خواهند شد و روند رکود بیش از میزان مورد انتظار طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول