اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عراقچی وارد کابل شد

سید عباس عراقچی در راس یک هیات بلند پایه و برای رایزنی با مقامات افغانستان وارد کابل شد.

عراقچی وارد کابل شد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در راس یک هیات بلند پایه و برای رایزنی با مقامات افغانستان دقایقی پیش وارد کابل شد. 

مذاکره درباره سند جامع همکاری‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان از جمله اهداف سفر عراقچی به کابل است.

همچنین دیدار با مقامات دولت افغانستان و شرکت در یک میزگرد در دفتر مطالعات استراتژیک افغانستان از دیگر برنامه‌های معاون وزیر امور خارجه در این سفر است.

به گزارش فارس، چندی پیش نیز محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در راس هیاتی به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله همتای ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

اتمر و ظریف همچنین بیانیه‌ای در ۱۵ بند صادر کردند. دو‌طرف ضمن رایزنی درباره مناسبات دوجانبه، توافق کردند سند جامع همکاری‌های دو کشور حداکثر تا سه ماه آینده نهایی شود.

محسن بهاروند معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا در راس هیاتی به کابل سفر و با مقامات افغانستان دیدار و گفتگو کرده بود.

«گران هیواد» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان درباره سفر عراقچی به کابل گفت: در پی سفر هیات بلندپایه افغانستان به ایران، تقویت روابط دوجانبه، پیگیری و بررسی توافقاتی که در سفر اتمر به تهران صورت گرفت، کار بر روی اسناد و توافقنامه‌هایی که به تقویت همکاری‌های مرزی، مصونیت حقوق مهاجرین و پناهجویان افغان در ایران و همچنین تنظیم استخدام کارمندان افغان براساس توافقنامه دوجانبه خواهد بود.

وی افزود: همچنین هیات درباره همکاری‌های مرزی و جلوگیری از ترددهای غیرقانونی در مرز مشترک و جلوگیری از حوادث ناگوار بحث و رایزنی خواهند کرد.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول