اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

توزیع انسولین قلمی در گیلان افزایش یافت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش توزیع انسولین قلمی اما درعین‌حال کنترل‌شده آن در مراکز داروخانه‌ای خبر داد.

توزیع انسولین قلمی در گیلان افزایش یافت

دکتر فیروز سرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اذعان به اینکه انسولین‌های قلمی وارداتی هستند، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا و تشدید آن‌ها ورود انسولین به کشور را با مشکل مواجهه کرده اما واردات آن قطع نیست.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان تدابیری را دنبال کرده که کمبود دارو انسولین در کشور با مشکل مواجهه نشود، افزود: دولت برای واردات انسولین قلمی ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص می‌دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع انسولین قلمی در گیلان به‌اندازه آمار بیماران دیابتی توزیع می‌شود، گفت: انسولین واردشده در مراکز عرضه داروخانه‌ای به‌صورت کنترل‌شده در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

سرودی با اعلام اینکه با تلاش‌های صورت گرفته سهمیه انسولین قلمی گیلان نسبت به گذشته افزایش‌یافته، تصریح کرد: طی روزهای اخیر انسولین قلمی در چند داروخانه منتخب عرضه می‌شد اما اکنون سهمیه انسولین در استان افزایش‌یافته و داروخانه‌های بیشتری این دارو را عرضه خواهند کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول