اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کارگروه ویژه ایمنی در شورای شهر مشهد تشکیل می‌شود / وضعیت «بسیار بحرانی» چند بیمارستان و بازار در مشهد

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به وضعیت بسیار بحرانی چند بیمارستان و بازار در مشهد گفت: بنا به دستور شهردار از این مکان‌ها مجدد بازدیدی صورت گرفته و در شورای اسلامی شهر مشهد نیز قرار است در کمیسیون خدمات شهری، کارگروه ایمنی برای رسیدگی به این موضوع ایجاد شود.

کارگروه ویژه ایمنی در شورای شهر مشهد تشکیل می‌شود / وضعیت «بسیار بحرانی» چند بیمارستان و بازار در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، 16 تیر ماه  امسال بود که محمدرضا کلائی شهردار مشهد در یک پست اینستاگرامی به دغدغه خود مبنی بر ارتقای امنیت برای شهروندان در شهر به وسیله صدور اخطار به برج‌ها، مجتمع‌های اداری، تجاری، مراکز درمانی، آموزشی و اماکن پر خطر اشاره کرد.

شهردار مشهد وقوع حوادث ناگواری همچون آتش سوزی در کلینیک درمانی سینا اطهر را نتیجه عدم دریافت تاییدیه‌های لازم توسط این اماکن از معاونت شهرسازی و معماری و سازمان آتش نشانی دانست و به جهت عدم تکرار چنین اتفاقاتی در شهر مشهد، فرصتی دو هفته‌ای را برای همه متخلفین و مالکان اماکنی که تاییدهای لازم را دریافت نکرده‌اند، مشخص کرد.

با توجه به تاکید شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر بررسی نقاط ضعف و کاستی‌های ایمنی در مراکز درمانی سطح شهر مشهد، بازدیدهای سرزده توسط  کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از این مراکز آغاز شد و معاون و کارشناسان معاونت آموزش و پیشگیری سازمان از اواخر هفته گذشته در اقدامی ضربتی با حضور درمراکز درمانی و بیمارستانی وضعیت ایمنی این اماکن را مورد ارزیابی قرار دادند.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت و گفت: در مرحله اول این بازدیدها، کارشناسان حوزه پیشگیری و نظارت سازمان آتش نشانی ضمن ارزیابی و بررسی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی موجود در این مراکز اقدام به تکمیل چک لیست‌های مربوطه با هدف اعلام نواقص و تعیین زمان مشخص برای رفع معایب ایمنی از سوی مسوولان مراکز درمانی می‌کنند. در مرحله بعد روند تامین ایمنی این مراکز از سوی مدیران مراکز بیمارستانی و درمانی از سوی سازمان آتش نشانی مورد ارزیابی مجدد قرار خواهد گرفت.

محمد جواد حیدری افزود: همچنین در صورت تامین نشدن الزامات ایمنی و آتش نشانی در این مراکز، پرونده بیمارستان‌های ناقض ایمنی به دستگاه قضایی برای اقدامات لازم قانونی ارجاع داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازدید از اماکن پرخطر توسط اداره اجرائیات سازمان انجام می‌شود اما مشکل اصلی این است که پس از اخطار به این اماکن، مالکان به سازمان آتش نشانی مراجعه نمی‌کنند، اظهار کرد: ضمانت اجرایی برای پلمپ این اماکن وجود ندارد و صرفا رونوشت اخطاریه‌ها به شهرداران مناطق ارسال می‌شود و شهرداران مناطق نیز با استفاده از ظرفیت کمیسیون ماده 100 و ماده 20 این اماکن را پلمب کنند. همچنین معمولا ساختمان‌های نوساز برای دریافت کد نوسازی به ما مراجعه می‌کنند اما ساختمان‌های بافت فرسوده این کار را انجام نمی‌دهند.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به وضعیت بسیار بحرانی چند بیمارستان و بازار در مشهد گفت: بنا به دستور شهردار از این مکان‌ها مجدد بازدیدی صورت گرفته و در شورای اسلامی شهر مشهد نیز قرار است در کمیسیون خدمات شهری، کارگروه ایمنی برای رسیدگی به این موضوع ایجاد شود؛ این کارگروه ایمنی قرار است با نمایندگانی از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، اداره راه و شهرسازی، شهرداری مشهد، شورای اسلامی شهر مشهد، دادستانی مشهد و نظام مهندسی ایجاد شود.

حیدری ادامه داد:به طور کلی اماکن پر خطر مانند بیمارستان‌ها، مراکز تجاری و بازارها، مراکز اقامتی، انبارها، ایستگاه‌های گاز، کارگاه‌های پیک نیک، انبارهای کارتن است و از زمان صادر شدن دستور شهردار تاکنون از 9 مجتمع تجاری و بازار، سه بیمارستان و سه مجتمع تجاری بازدید و اخطارهای لازم ارائه شده است و این بازدیدها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ 70068

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول