اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کرونا همچنان حفظ کننده روند مثبت طلا است

با توجه به نگرانی‌ها در مورد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و به جوش آمدن تنش‌های آمریکا و چین، طلا همچنان روند مثبت خود را حفظ کرده و 1805.10 دلار در هر اونس فروخته شد.

کرونا همچنان حفظ کننده روند مثبت طلا است

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با توجه به نگرانی‌ها در مورد افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و به جوش آمدن تنش‌های آمریکا و چین که تقاضا برای طلا را افزایش داده، قیمت طلا اندکی کاهش یافت، اما سطح روانی بالای 1800 دلار را حفظ کرده است.

هر اونس طلا 4.26 دلار کاهش یافت و 1805.10 دلار فروخته شد.

مقامات فدرال رزرو هشدار دادند که اقتصاد آمریکا به علت شیوع کرونا، مدت بیشتری زمان می‌برد که بهبود یابد و مشکل اقتصادی می‌تواند حتی با بیشتر شدن شمار مبتلایان به کرونا در سراسر این کشور بدتر هم شود، چراکه این امر به توقف موقتی فعالیت اقتصادی در بسیاری از ایالت‌ها شده است.

به علاوه نگرانی‌ها در مورد بهبود اقتصادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، یک دستورالعمل برای پایان دادن به تعرفه‌های ترجیحی با هنگ کنگ و همچنین توقف فاز 2 مذاکرات تجاری با چین امضا کرد.

نتیجه این وضعیت این شد که علی رغم افزایش قوی بازارهای بورس آمریکا، تقاضا برای طلا بالا ماند و این فلز گران بها مسیر مثبت خود را حفظ کرد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان که نشان دهنده تمایل سرمایه‌گذاران به میزان سرمایه‌گذاری در این فلز گران بهاست در روز سه شنبه 0.2 درصد افزایش یافت و به 1206.89 تن رسید که بالاترین رقم از آوریل 2013 به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول