اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کرونا 70 درصد شهرهای مازندران را قرمز کرد/افزایش میزان بستری بیماران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان‌های استان قرمز کرونایی شده است.

کرونا 70 درصد شهرهای مازندران را قرمز کرد/افزایش میزان بستری بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی مازندران روزهای پایانی پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا را طی می‌کند که مجددا وضعیت قرمز را تجربه کرده است.

طی روزهای گذشته خبرهای ناامیدکننده‌ای در ارتباط با ویروس کرونا در استان مازندران شنیده می‌شود که برخی خبرها حاکی از نبودن تخت بیمارستانی و افزایش تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری است که به نوعی مردم مازندران را درگیر خود کرده است.

باوجود اینکه ماه گذشته توهم شکست کرونا و حتی عادی سازی کرونا مطرح بوده و حتی بررسی‌های میدانی در معابر شهرها نیز حاکی از این مهم بوده اما قرار گرفتن مازندران در وضعیت هشدار و همچنین به صدا در آمدن وضعیت قرمز این شرایط را از بین برد.

اما در بین خبرها حضور مسافران و باز بودن محورهای شمالی نگرانی هم‌استانی‌ها را بیشتر و بیشتر کرده ولی باید بدانند چیزی جز کرونا در انتظار مسافران نیست.

*70درصد شهرهای مازندران قرمز شدند

براساس گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  ۶۰ تا ۷۰ درصد شهرستان‌های استان قرمز شده است و به‌دلیل نزدیکی شهرهای استان مراودات مردم زیاد بوده و از قبل نیز قرمز شدن استان را پیش‌بینی کردیم و هشدارهای لازم را دادیم .

موسوی با بیان اینکه براساس قانون اگر یک واحد صنفی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد می‌توان آن را پلمب کرد، بر غیرقانونی بودن برگزاری هر نوع مجلسی تاکید کرد و گفت: باید سیستمی راه اندازی شود که  با افرادی که در ویلاها و خانه ها مجلس عروسی، تولد و ترحیم می‌گیرند برخورد شود.

*نیازمند کارهای ضربتی هستیم

این مسؤول با بیان اینکه الان نیازمند کارهای ضربتی هستیم، گفت: اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری کرونا که در سایر استان‌ها انجام می‌شود نمی‌نواند در کاهش ابتلای بیماران در مازندران موثر باشد؛ بنابراین باید یکسری ایده‌های جدید که مغایرت قانونی نداشته باشد را برای کاهش بیماری انجام دهیم.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

*تعداد بیماران بستری از 1000 نفر گذشت

وی افزود: درهمین مدت تعداد ۱۴۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۱۰۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

*افزایش میزان بستری بیماران در شهرهای مازندران

این مسؤول با هشدار اینکه میزان بستری بیماران در شهرهای مختلف استان همچنان در حال افزایش است، تصریح کرد: با این روند ممکن است تا چند هفته آینده ظرفیت خالی برای پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها وجود نداشته باشد.

موسوی با تاکید بر اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند به سرعت آمار ابتلای افراد را افزایش دهد ، خاطرنشان کرد: اگر تغییر رفتار لازم در جامعه برای پیشگیری صورت نگیرد نمی‌توانیم با این ویروس مقابله کنیم.

*استقبال از ایده‌های جدید در راستای مقابله با بیماری کرونا 

وی گفت: باید در سطح مازندران ایده‌های جدیدی در راستای مقابله با بیماری کرونا مانند تعطیلی آخر هفته تمامی اماکن تفریحی و تفرجگاهی ساحلی و جنگلی و یا هر ایده ای که اقدام آن مغایرت قانونی نداشته باشد و در کاهش بیماری موثر باشد را اجرایی کنیم.

انتهای پیام/86034/ع/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول