اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: افتتاح هر دو پروژه اولویت‌دار (طرح اقدام ملی مسکن و مترو بهارستان) را تا پایان دولت دوازدهم به شهروندان اصفهانی نوید می‌دهیم.

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن تا پایان دولت دوازدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید طی سفر به استان اصفهان ظهر امروز از پروژه‌های اولویت‌دار شهرهای جدید بازدید کرد و پس از آن طی نشستی با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مدیران عامل شهرهای جدید اصفهان و اعضاء هیأت‌مدیره، مشکلات پروژه‌های در دست اقدام شهرهای جدید استان را مورد بررسی قرارداد.  

حبیب اله طاهرخانی در حاشیه این نشست با توجه به بازدید به عمل آمده از شهر جدید بهارستان، به بررسی پیشبرد دو طرح مهم در این شهر اشاره کرد و اذعان داشت:  طرح اقدام ملی از اولویت‌های دولت و وزارت خانه راه و شهرسازی است که در این اقدام شهرهای جدید به خصوص در کلان‌شهرها نقش محوری در تأمین مسکن مناطق کلان‌شهر را ایفا می‌کنند.  

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: برای سه شهر جدید استان اصفهان ۴۵ هزار واحد طرح اقدام ملی برنامه‌ریزی‌شده است که بخشی از اقدامات مربوط به ثبت‌نام متقاضیان و انتخاب پیمانکاران انجام شده و بخشی دیگر در حال انجام است؛ خوشبختانه در استان اصفهان فرآیندهای طرح اقدام ملی به نحو مناسبی در حال پیشرفت است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به دیگر پروژه اولویت‌دار این استان اظهار کرد: اجرای پروژه مترو بهارستان به اصفهان می‌تواند تضمینی باشد برای توفیق برنامه‌های گسترده‌ای که برای احداث مسکن در بهارستان از گذشته تا کنون داشتیم.  

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه جذابیت سکونت در این شهر جدید را افزایش می‌دهد گفت: پروژه مترو بهارستان، هم در سطح ملی و هم در سطح استان بسیار مورد توجه واقع شده است. که مباحث مرتبط با تأمین اعتبار این پروژه نیز بخشی از محل اعتبارات عمومی دولتی تأمین می‌شود و مابقی آن توسط مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید با کمک اداره کل راه و شهرسازی و مجموعه استان تأمین می‌شود.  

420 کیلومتر راه در استان اصفهان در دست احداث است

طاهرخانی، افتتاح هر دو پروژه اولویت‌دار (طرح اقدام ملی مسکن و مترو بهارستان) را تا پایان دولت دوازدهم به شهروندان اصفهانی نوید داد و ابراز امیدواری کرد با این اقدامات علاوه بر توسعه شهری، مشکلات مسکن شهروندان و مردم کم‌درآمد رفع شود.  

در این جلسه علیرضا قاری‌قرآن ضمن تشریح پروژه‌های اولویت‌دار استان، به پیشرفت بیش از ۷۰ درصدی طرح‌های مختلف حوزه راه‌سازی اشاره کرد و گفت: آزادراه کنارگذر شرق بزرگ‌ترین پروژه آزادراهی کشور طی سالیان گذشته است که از دلایل اهمیت آن کوتاه شدن مسیر به میزان  ۱۳۰ کیلومتر و صرفه‌جویی در سوخت به میزان  ۱۳۶ میلیون لیتر در سال است و با اقداماتی که انجام شده  امیدواریم ۲ قطعه از آن را به افتتاح برسانیم.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود  به‌جز مبحث آزادراه‌ها در بخش‌های دیگر حدود ۴۲۰ کیلومتر راه در دست احداث است که در صورت تأمین اعتبار تا خرداد ماه ۱۴۰۰ می‌توان مورد بهره‌برداری قرارداد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه حوزه مسکن و ساختمان نیز اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه مسکن و ساختمان طرح اقدام ملی مسکن است که برای این استان بیش از ۷۰ هزار سهم پیش‌بینی‌شده است و از این میزان بیشترین تعداد مربوط به شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی است لذا با توجه به اهمیت این طرح اقدامات مرتبط با آن با سرعت بالا در حال انجام است.   

وی با اشاره به پروژه مترو بهارستان به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص استان اظهار کرد: تسهیل دسترسی و ایجاد حمل‌ونقل مناسب از نکات ضروری در تحقق اهداف شهرهای جدید این استان است که یکی از بهترین روش‌ها در گسترش سیستم حمل و نقل عمومی بین کلان‌شهر و محیط پیرامونی توسعه شبکه ریلی در حومه و شهرهای اقماری و جدید است.   

قاری‌قرآن با بیان اینکه این استان ۳ خط مترو مصوب دارد، تشریح کرد: خط مترو بهارستان ادامه خط یک مترو اصفهان است که بدین ترتیب ۱۵ کیلومتر در قالب سه ایستگاه  به خط یک اضافه می‌شود و هم‌اکنون این پروژه با توجه به قرار گرفتن در پروژه‌های جهش تولید در عملیات اجرایی آن سرعت بخشیده شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین به راه‌اندازی و استفاده از سامانه داشبورد مدیریتی این اداره کل اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از این سامانه که مبتنی بر علم داده، پایه‌ریزی شده است با مصورسازی کلیه آمار و اطلاعات سازمانی در کلیه سطوح، وضعیت موجود اداره کل مورد شناسایی، تحلیل و به‌صورت گرافیکی با نمودارهای مختلف داینامیک نشان داده می‌شود.  

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول