اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: تنها در صورت احتمال پیشرفت واقعی با کره شمالی مذاکره می‌کنیم

دیپلمات ارشد آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد که کشورش تنها در صورت احتمال حصول پیشرفت خواستار مذاکره با کره شمالی است.

آمریکا: تنها در صورت احتمال پیشرفت واقعی با کره شمالی مذاکره می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی شد که رئیس جمهور این کشور با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست‌جمهوری تنها در صورت احتمال حصول پیشرفت واقعی خواستار مذاکره با کره شمالی است.

   

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که انتخابات آمریکا نزدیک شده و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده  فقط می‌خواهد در صورت «پیشرفت واقعی» در مذاکرات با کره شمالی شرکت داشته باشد.  

این در حالی است که «کیم یو جونگ»  خواهر رئیس کره شمالی هفته گذشته گفت که برگزاری نشست دیگر بین رئیس کره شمالی و ترامپ امسال بعید به نظر می‌رسد، اما ممکن است یک مورد غافلگیر کننده رخ دهد.

کره شمالی بارها اعلام کرده ادامه مذاکره با آمریکا منوط به تغییرات بنیادین در سیاست‌های خصمانه این کشورعلیه پیونگ‌یانگ  و قطع رزمایش‌های آمریکا با کره جنوبی است.

 یک مقام ارشد دولت آمریکا چهارشنبه گذشته  از آمادگی کشورش برای از سرگیری مذاکرات با کره شمالی خبر داد.  «استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی گفت که واشگتن مشتاق از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ است.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن ترامپ، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند. دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول