اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کرونا بازدید از نمایشگاه‌های اصفهان را تخصصی کرد/ ورود فقط با دعوت‌نامه مجاز است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، بازدید از نمایشگاه از حالت عمومی به تخصصی تغییر یافته و تنها کسانی می‌توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند که توسط شرکت‌کنندگان دعوت‌شده باشند.

کرونا بازدید از نمایشگاه‌های اصفهان را تخصصی کرد/ ورود فقط با دعوت‌نامه مجاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  علی یارمحمدیان عصر امروز در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع چوب و پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت در اصفهان اظهار داشت: در بخش صنعت، 37 شرکت از دو استان اصفهان و تهران و در بخش صنایع چوب، 35 شرکت از استان‌های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و خراسان رضوی  حضور یافتند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در مورد صنایع چوب حاضر در این نمایشگاه تشریح کرد: این نمایشگاه بستری فراهم می‌آورد تا تولیدکنندگان M.D.F و ورق‌های فشرده، فعالان حوزه مواد اولیه به عرضه توانمندی‌های خود بپردازند و با جذب علاقه‌مندان، توزیع‌کنندگان، مصرف‌کنندگان نهایی، تولیدکنندگان و متخصصان این حوزه، از رکود حاکم بر بازار این صنعت بکاهد.

وی اشاره کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنایع چوب اصفهان، به عنوان یکی از تخصصی‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های این حوزه در منطقه مرکزی کشور شناخته می‌شود که بخشی از این اهمیت، به دلیل نقش مهم مواد اولیه در توسعه و رشد محصولات متنوع صنعت چوب و دکوراسیون است.

یارمحمدیان تصریح کرد: با توجه به ضرورت کاهش وابستگی به منابع نفتی، رشد و بالندگی صنعت چوب به عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع زیرساختی می‌تواند به منبعی ارزشمند و پایدار در راستای توسعه اقتصادی و صادرات تبدیل شود؛ چرا که طی سال‌های اخیر صنایع چوب جایگاه ویژه‌ای را در حوزه‌های مختلف مبلمان، دکوراسیون داخلی و صنعت بزرگ ساختمان به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، ماشین‌ابزار و ملزومات کارگاهی، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی، تجهیزات صنعتی و کارگاهی و صنایع و خدمات وابسته کارگاهی را به عنوان حوزه فعالیت شرکت‌های حاضر در نمایشگاه صنعت برشمرد.

وی درباره نمایشگاه بین‌المللی صنعت اصفهان عنوان کرد: این نمایشگاه که از همان ابتدا فعالیت خود را با هدف ارائه قابلیت‌ها و هدایت شرکت‌ها به سوی بازارهای گسترده‌تر آغاز کرده بود، همچنان در همان مسیر گام برمی‌دارد و اکنون به عنوان فرصتی برای صنعتگران خلاق به منظور معرفی آخرین محصولات خود و شناخت صنایع شرکت‌ها و نمایندگان استان‌های شرکت‌کننده به شمار می‌رود.

یارمحمدیان در ارتباط با مخاطبان اصلی نمایشگاه صنعت گفت: فعالان حوزه صنعتی، تولیدی و کارگاهی، بازرگانان و واردکنندگان صنعتی، مصرف‌کنندگان و مراکز آموزشی و پژوهشی از جمله مخاطبان ویژه نمایشگاه بین‌المللی صنعت اصفهان به شمار می‌روند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه صنعت اصفهان بیان کرد: وضعیت تولید ماشین‌آلات صنعتی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی هر کشور، نشان‌دهنده سطح فناوری کل صنعت آن کشور است و در همین راستا، نمایشگاه توانسته این تفکر را در میان برنامه‌ریزان دولتی و فعالان صنعتی نهادینه کند که در اولویت نهادن صنعت ماشین‌سازی همراه با فراهم‌اوردن برنامه و متولی و بودجه برای آن، از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: تجارب کشورهای پیشرو در حوزه تولید ماشین‌آلات صنعتی نشان می‌دهد برای اینکه این صنعت در کشوری به یک بخش تأثیرگذار در اقتصاد آن کشور تبدیل شود باید در اولویت ملی قرار گیرد و برای آن متولی و برنامه‌ای مشخص با زمان‌بندی و بودجه مناسب تعیین شود.

یارمحمدیان اضافه کرد: ایجاد و تکمیل زنجیره‌های ارزش، حمایت از صادرات و حضور شرکت‌های داخلی در زنجیره‌های ارزش بین‌المللی، حمایت دولت از تحقیق و توسعه و انتشار فناوری‌های توسعه‌یافته، ارتقای استاندارد و کیفیت ماشین‌آلات تولیدی، استفاده از ظرفیت نهادهای میانجی غیردولتی و توسعه نیروی انسانی ماهر و تخصصی برای صنعت ماشین‌سازی نیز از دیگر موضوعاتی به شمار می‌رود که در قالب نمایشگاه بین‌المللی اصفهان نهادینه شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان ادامه داد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان پیشنهاد می‌کند با حمایت از تولیدکنندگان داخلی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و غیرضروری، عدم تخصیص ارز و افزایش تعرفه‌های وارداتی ماشین‌آلاتی که دارای نمونه‌های داخلی با کیفیت هستند و عقد قراردادهای بین‌المللی با شرکت‌های همکار در صنایع مختلف، وضعیت ای این صنعت در کشور بهبود یابد.

وی ضمن اشاره به حفظ پروتکل‌های بهداشتی در نمایشگاه تأکید کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر، بازدید از نمایشگاه از حالت عمومی به تخصصی تغییر یافته و تنها کسانی می‌توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند که توسط شرکت‌کنندگان دعوت‌شده باشند.

یارمحمدیان خاطرنشان کرد: از بازدیدکنندگان هزینه ورودی دریافت نمی‌شود تا به جای آن، افراد برای ورود به نمایشگاه ماسک خریداری کنند.

به گزارش فارس، نمایشگاه بین‌المللی صنعت و صنایع چوب اصفهان از ۲۵ تا ۲۸ تیرماه، به مدت ۴ روز، از ساعت ۱۵ الی ۲۱، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان، به شکل تخصصی پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/63086/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول