اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رسانه آمریکایی: مشخص نیست کشتی حادثه‌دیده آمریکا قابل تعمیر باشد

یک رسانه آمریکایی به نقل از مقام‌های نیروی دریایی این کشور احتمال اینکه امکان تعمیر کشتی جنگی سانحه‌دیده آمریکا وجود داشته باشد را ضعیف برآورد کرده است.

رسانه آمریکایی: مشخص نیست کشتی حادثه‌دیده آمریکا قابل تعمیر باشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه گفت برای اظهار نظر درباره امکان نجات کشتی آبی-خاکی «یو اس اس بونهام ریچارد»  که چند روز پیش دچار انفجار و آتش سوزی شد، خیلی زود است.

«فیلیپ سوبک»، فرمانده ناوگروه تهاجمی‌ای که بونهام ریچارد یکی از کشتی‌های ناوگانش بود گفته تلاش‌های این چند روز برای مبارزه با شعله‌های آتش در داخل این کشتی ثمربخش بوده‌اند و ممکن است حریق تا پایان چهارشنبه اطفا شود. او با وجود این گفته که هنوز آتش زیادی در داخل کشتی وجود دارد.

 به نوشته وبگاه «سن دیه‌گو» مقامات نیروی دریایی آمریکا  بعد از گذشت حدود چهار روز از این حادثه موفق به بازدید تنها برخی از بخش‌های  این ناو شده  و هنوز مشخص نیست که این کشتی جنگی ۲۵۵ متری قابل تعمیر باشد. از سوی دیگر گفته می‌شود که جایگزین کردن کشتی جدید  با ناو «یو اس اس بونهام ریچارد»  برای ارتش آمریکا هزینه ۴ میلیارد دلاری دارد.

 

گزارش‌ها حاکیست که بالگردهای اطفای حریق در بندر سن دیه‌گو  اوائل صبح چهارشنبه به وقت محلی با ریختن ۱۵۰۰ سلطل آب  سعی  در خنک کردن عرشه و محل پرواز بالگردهای آن داشتند  تا تردد برای اطفای کامل حریق میسر شود.

بنابر اعلام  نیروی دریایی آمریکا ، انفجار این کشتی جنگی ۶۰ مجروح نظامی و غیر نظامی برجای گذاشت و این افراد دچار گرما زدگی و تنگی نفس شدند.

 منابع خبری شامگاه یکشنبه به وقت تهران از انفجار و  آتش سوزی در عرشه این کشتی جنگی آمریکایی در بندر سن دیه‌گو در جنوب غربی ایالات متحده  خبر دادند. به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، این یکی از بدترین آتش‌سوزی‌هایی است که تاکنون یک کشتی جنگی آمریکایی را خارج از میدان جنگ در بر گرفته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول