اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

المیادین از وقوع انفجار در مسیر کاروان نظامی آمریکا در عراق خبر داد

شبکه المیادین لبنان به نقل از منابعی در عشایر عراق، از حمله به ستون نظامی آمریکا در شمال عراق خبر داد.

المیادین از وقوع انفجار در مسیر کاروان نظامی آمریکا در عراق خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه المیادین لبنان به نقل از منابعی در بین عشایر عراق، از حمله به ستون نظامی آمریکا در مرکز عراق خبر داد.

این شبکه به نقل از منابع مذکور، چهارشنبه گزارش داد که انفجاری حین عبور ستون نظامی تدارکاتی  نیروهای آمریکا در نزدیکی منطقه «مکیشیفه» واقع در استان صلاح‌الدین عراق (شمال) رخ داده است.

منبع خبری‌ «صابری ‌نیوز» عراق نیز با اعلام این خبر، گزارش داد که گروه موسوم به «مقاومت اسلامی اصحاب اهل الکهف» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌ است.

این دومین حمله افراد ناشناس به کاروان لجستیک نیروهای نظامی آمریکا در عراق طی روزهای اخیر است. شنبه گذشته منابع عراقی از حمله گروهی که خود را «سرایا ثورة العشرین» می‌نامید، به کاروان نظامی آمریکا در استان دیوانیه عراق خبر دادند. در این حمله، شماری از تجهیزات و تسلیحات آمریکایی در آتش سوخت (جزئیات بیشتر).

صابرین‌نیوز به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داد که ستون نظامی تدارکاتی آمریکا شامل یازده خودرو بوده که با بمب‌های کارگذاشته شده در جاده، هدف قرار گرفته است.

هنوز ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا در عراق، به این خبر واکنشی نشان نداده است. از زمان تصویب طرح اخراج نیروهای خارجی از جمله نظامیان تروریست آمریکا از عراق در پارلمان این کشور، احساسات ضد آمریکایی در گروه‌های سیاسی و مردم عراق بیشتر شده است.

طرح اخراج نیروهای آمریکایی ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸ بعد از آن به تصویب قانون‌گذاران عراقی رسید که ارتش آمریکا در اقدامی تروریستی، شهید سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه چند نفر از همراهانشان، ترور کرد و به شهادت رساند.

انتهای پیام/ - .ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول