اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بررسی علل پایان کار قهرمان جهان از لیگ برتر کشتی کشور/سینا صنعت ایذه و بی‌مهری مسئولان

با توجه به آنچه که بی‌مهری و کم‌توجهی مسئولان شهرستان ایذه و استان خوزستان به تیم سینا صنعت ایذه، قهرمان کشتی باشگاه‌های جهان عنوان شد، این تیم از شرکت در لیگ برتر امسال باشگاه‌های کشور کنار کشید.

بررسی علل پایان کار قهرمان جهان از لیگ برتر کشتی کشور/سینا صنعت ایذه و بی‌مهری مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه بدون شک یکی از شبکه‌های بزرگ ورزشی شهرستان را می توان کناره‌گیری باشگاه سینا صنعت ایذه قهرمان و نایب قهرمان چند دوره از مسابقات جام باشگاه‌های جهان و لیگ برتر کشتی فرنگی از این مسابقات عنوان کرد.

 با توجه به اینکه این تیم میزهای با حمایت مالک خصوصی در سال‌های اخیر توانسته بود به عنوان سکوی پرتاب بسیاری از کشتی‌گیران کشور عمل کند و تنور لیگ برتر همواره با حضور این تیم و قهرمانان حاضر در آن گرم باشد این تصمیم مدیرعامل جهت پایان حضور در مسابقات معتبر داخلی به‌عنوان یکی از لیگ‌های قدرتمند کشتی در جهان که همواره باعث حضور کشتی‌گیران مطرح جهان بود باعث ایجاد یک شوک به کشتی‌دوستان شد.

 برخی از اهالی ورزش استان خوزستان و شهرستان ایذه و شهروندان در این رابطه به بیان نظرات خود پرداختند که برخی از آنها را در این گزارش مورد بررسی قرار می دهیم.

اسیر بی‌مهری مسئولان شدیم

 داستان خبر انصراف تیم کشتی سینا صنعت ایذه از لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور با مصاحبه ملک‌محمد بویری سرمربی این تیم و بیان گلایه از عدم همکاری مسئولان با این تیم و نادیده گرفتن افتخارات این مجموعه با وجود عدم کمک گرفتن از بودجه‌های دولتی و استفاده از حامی خصوصی آغاز شد و پس از آن با پیوستن این به عنوان پایه تشکیل سینا صنعت ایذه به تیم هیئت کشتی یزد قطعیت انصراف سینا صنعت محل تایید خورد.

 انصراف تصمیم مدیرعامل بود

 هوشنگ حاتمی مدیر تیم‌های ورزشی سینا صنعت ایذه در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و شرایط تیم‌داری بخش خصوصی و هزینه‌های سنگین در این رابطه و همچنین شیوع ویروس کرونا که باعث تحت تاثیر قرار دادن مسابقات شده است، مدیریت باشگاه جهت سلامت کشتی‌گیران خود تصمیم به کناره‌گیری از مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی کرد.

 وی با اشاره به حضور چند ساله تیم کشتی سینا صنعت در لیگ برتر و مسابقات جام باشگاه‌های کشتی جهان افزود: این تیم در ۵ دوره از مسابقات جام باشگاه‌های جهان صاحب یک عنوان قهرمانی، 2 نایب قهرمانی و یک مقام سوم شده است و از هر جهت در سطح کشتی جهان تیمی شناخته شده است.

مدیر تیم‌های ورزشی سینا صنعت ایذه با اشاره به گلایه مسئولان باشگاه از عدم حمایت مسئولان استان خوزستان و شهرستان ایذه بیان کرد: در جلسه مدیر عامل باشگاه با اعضای کادر فنی با وجود اینکه وی از نظر قلبی راضی نبود ولی تصمیم بر این شد که امسال شاهد حضور تیم در مسابقات لیگ برتر کشتی نباشیم.

 حاتمی ادامه داد: نبود این تیم در مسابقات لیگ برتر امسال ضربه جبران ناپذیر به کشتی کشور استان خوزستان و شهرستان ایذه وارد می‌کند.

همیشه از نگاه مسئولان محروم بودیم

 حمزه احمدزاده مربی تیم کشتی سینا صنعت نیز در این رابطه اظهار کرد: این عدم شرکت سینا صنعت ایذه در لیگ برتر قطعاً تبعات بسیار بدی برای کشتی شهرستان ایذه و استان خوزستان خواهد داشت. این تیم با حضور مختلف در چند سال گذشته و کسب عناوین جهانی و کشوری مختلف در این ورزش باعث ایجاد انگیزه برای کشتی‌گیرانی ایذه‌ای و خوزستانی شده بود.

 وی افزود: حضور این تیم باعث گرم شدن تنور مسابقات لیگ برتر کشتی و کشتی‌گیران جوانی بود که به دلیل افتخار آفرینی این تیم در آکادمی باشگاه ثبت‌نام می‌کردند.

 مربی تیم کشتی سینا صنعت ایذه در چند دوره مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور و جام باشگاه‌های کشتی جهان با اشاره به وجود گلایه‌های مختلف از مسئولان استان خوزستان ادامه داد: با وجود اینکه تیم سینا صنعت در چند دوره اخیر توانست با وجود مشکلات فراوان از ایذه در مسابقات جهانی شرکت کند و صاحب مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی شود در هنگام بازگشت به استان حتی برای یک تبریک و تشکر توجه مسئولان قرار نگرفت.

 وی با بیان اینکه بسیاری از نامهربانی‌ها و ناملایمتی‌های مسئولان باعث بی‌انگیزگی باشگاه جهت تیم‌داری شد گفت: با کنار هم قرار گرفتن مشکلات مالی و بی‌توجهی از جانب مسئولان، شاهد کناره‌گیری تیم سینا صنعت از مسابقات لیگ برتر کشتی و از دست رفتن فرصت و سکوی پرتاب سال‌های اخیر برای کشتی‌گیران با انگیزه و جوان خوزستانی هستیم.

سینا صنعت سکوی پرتاپ کشتی‌گیران کشور بود

 بابک ولی‌محمدی پیشکسوت کشتی خوزستان و مربی تیم کشتی صنعت ایذه در چند دوره لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور نیز اظهار کرد: تیم سینا صنعت یک سکوی پرتاب برای کشتی‌گیران از شمال تا جنوب کشور بود و باید از عدم حضور مجدد این تیم در این مسابقات افسوس خورد.

 وی افزود: در طول سال‌های اخیر شاهد حضور کشتی‌گیران جوان و گمنام استان‌های مختلف در این تیم بودیم که با میدان دیدن راه چند ساله جهت رسیدن به دوبنده تیم ملی را یک شبه پیمودند و با نمایش توانایی‌های خود در لباس سینا صنعت در مسابقات لیگ برتر کشتی کشور به عنوان کشتی‌گیران ملی‌پوش در ترکیب تیم ملی قرار گرفتند.

خلا صنعت در شهر کارگری ایذه و ضرورت حفظ حامیان ورزش

 داریوش فرخ‌نیا مربی نام‌آشنای فوتبال خوزستان در این رابطه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: در شهرستان ایذه هیچ‌گونه صنعتی جهت حمایت از شهروندان در جامعه ورزش وجود ندارد و عمده شغل مردم کارگری و کشاورزی است و حضور سینا صنعت در کنار ورزش یک ظرفیت تکرار نشدنی بود.

 وی افزود: باید از محدود افرادی که جهت حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرستان و به ویژه ورزش در این شهر حضور پیدا می‌کنند حمایت کنیم و آنها را جهت ادامه راه خود جهت حمایت از ورزش و جوانان شهرستان دلگرم کنیم. از مسئولان استان خوزستان به‌ویژه استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان خواهشمندیم با حمایت خود نگذارند این ظرفیت حمایتی از ورزش ایذه خارج شود.

 وی بیان کرد: بدون شک کشتی ورزش اول شهرستان ایذه است و باید تیم سینا صنعت ایذه به عنوان سکوی پرتاب و روزنه امید کشتی‌دوستانی ایذه‌ای و خوزستانی به کار خود ادامه دهد و می‌طلبد الان به سمت این تیم و مجموعه کمی عاطفی‌تر شود تا شاهد حضور دلگرم این اسپانسر در ورزش شهرستان ایذه باشیم.

نبود سینا صنعت سطح لیگ را پایین می‌آورد

 پویا دادمرز دارنده مدال طلای کشتی فرنگی جوانان جهان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: خبر کناره‌گیری سینا صنعت مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه کشور بسیار ناراحت کننده است. این تیم نیز همواره در طول مسابقات لیگ برتر نشان داده است تنها مدعی و رقیب جدی تیم بازار بزرگ با کشتی‌گیران مطرح ملی و جهانی است و حضور این تیم هیجان و ارزش لیگ را چند برابر می‌کرد.

 وی افزود: مسئولان و اسپانسرها باید به صورت جدی‌تر به این مساله بپردازند. این عدم حضور تیم در مسابقات باعث وارد شدن لطمه خواهد شد و این مساله باعث می‌شود بسیاری از کشتی‌گیران دیگر نتوانند در لیگ برتر حضور داشته باشند و امیدواریم که با پیگیری‌ها و حمایت‌ها از این تیم این مشکلات حل شود.

اعتماد به یک نوجوان در ترکیب بزرگسالان و راه هموار قهرمانی جوانان جهان

 شاهین بداغی دارنده مدال قهرمانی کشتی نوجوانان و جوانان جهان نیز در این رابطه اظهار کرد: وضعیت به‌وجود آمده برای سینا صنعت بسیار نگران کننده است، بسیاری از ما کشتی‌گیران از این تیم به‌عنوان سکوی پرتاب خود به مسابقات جهانی و تیم ملی استفاده کرده‌ایم و خودم نیز با این تیم  توانستم با سن و سال کم در میادین بزرگ حضور پیدا کنم که ثمره آن نیز حضور در تیم ملی نوجوانان و جوانان و کسب مقام‌های قهرمانی جهان و آسیا بود.

وی افزود: مربیان این تیم در هنگامی که من در رده سنی نوجوانان بودم با اعتماد خود من را راهی مسابقات لیگ بزرگسالان کردند و من با این تجربه بزرگ توانستم به آسانی در مقابل هم سن و سال‌های خود در مسابقات آسیایی و جهانی قرار بگیرم و برای کسب مدال در این مسابقات معتبر کار چندان سختی را نداشته باشم.

یک از بدترین اخبار را شنیدیم

یکی از شهروندان ایذه نیز در این رابطه می‌گوید: شنیدن خبر انصراف سینا صنعت از مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور یکی از خبرهای تلخ روزهای اخیر برای بنده و ورزش دوستان ایذه‌ای بود. جای تاسف دارد که تیمی که همیشه داعیه‌دار قهرمانی بود و روی سکوی قهرمانی قرار داشت این‌گونه و به یکباره از هم بپاشد.

امینی افزود: ایذه همیشه در کشتی حرفی برای گفتن داشته است و این تیم یک نماد بارز برای شکوفایی ورزشکاران بی‌شمار و علاقه‌مند بود که متاسفانه ظرفیت آن از دست رفت.

 وی ادامه داد: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد حضور دوباره این تیم در این رویداد بسیار مهم ورزشی باشیم.

نگاه مدیران ورزش ایذه بخش‌نگر و بر اساس روادید سیاسی است

 یکی دیگر از شهروندان ایذه‌ای نیز می‌گوید: بدون شک بی‌ثباتی در امر مدیریت ورزش شهرستان ایذه و جابه‌جایی مدیران در طول سه سال اخیر در ورزش ایذه همچنین وارد شدن گروه‌های مختلف ورزشی شهرستان به حواشی از جمله وارد شدن به مسائل سیاسی و حمایت‌ها ورزشی به سیاسیون از جمله نمایندگان به پاسداشت انتصاب خود به این منصب، باعث از دست رفتن فضا جهت رایزنی‌ها برای تیم‌داری شد.

 وی افزود: در طول سه سال اخیر جایگاه ورزش شهرستان ایذه که تا ۵ سال اخیر به قول مسئولان وقت شهرستان و استان خوزستان خود به تنهایی به اندازه ۸ استان کشور صاحب ورزشکار ملی‌پوش و مدال‌آور بود برای حفظ جایگاه‌های مدیریتی و پا نماینده به تمرکز بر روی این خوش خدمتی رفت و حاصل آن غفلت از ورزش و ورزشکار ایذه‌ای شد.

 این شهروند بیان کرد: مدیر ورزشی باید از پیکره ورزش باشد اینکه یک مدیر بر اساس این که روزی ورزشکار بوده است منصوب شود قطعاً توجیه درستی در که خدمت ورزشکار نمی‌تواند باشد زیرا تمام شهروندان این شهرستان به نوعی ورزشکار هستند و چه بسا صاحب افتخار هم شده‌اند آیا همه می‌توانند مدیر یک اداره ورزشی باشند؟

وی گفت: متاسفانه در طول سه سال اخیر شاهد تسویه حساب‌های شخصی مدیران با جامعه ورزش و ورزشکاران مخالف جبهه خود هستیم و به‌جای اینکه انرژی مسئولان ورزشی شهرستان جهت رفع مشکلات جامعه ورزش صرف شود برای اهداف و امیال شخصی هزینه شد و حاصل آن نیز غافل ماندن مدیران استانی از ورزش شهرستان ایذه شد.

این شهروند با بیان اینکه دلیل دلسردی مدیران سینا صنعت از ادامه تیم‌داری نگاه‌های بخشی‌نگرانه مدیران ورزشی ایذه بوده است اضافه کرد: قطعاً فقط شهرستان ایذه جز حوزه‌های مدیریتی مدیران استانی نیست و تا زمانی که مدیران شهرستان از جمله مدیران ورزشی آن به دنبال پیگیری و بیان مشکلات در سطح استان و مطالبه از مدیران ارشد نباشد وضعیت شهرستان ما از این بهتر نخواهد بود.

 وی بیان کرد: مدیر باید به جای ترس از صندلی خود از نابودی ظرفیت و توان یک ورزشکار واهمه داشته باشد که متاسفانه در این روزها در ورزش ایذه چنین مساله‌ای کمتر دیده می‌شود.

انتهای پیام/72026/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول