اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

دعوت از چهره‌های مطرح کشوری در برنامه‌های فرهنگی مدنظر باشد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها، دعوت از چهره‌های مذهبی، علمی و فرهنگی برجسته کشور و برپایی شب شعر فرهنگی در استان در دستور کار قرار گیرد.

دعوت از چهره‌های مطرح کشوری در برنامه‌های فرهنگی مدنظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، فاطمه منصوری در جلسه شورای فرهنگی استانداری سمنان، اقدامات فرهنگی را اساس و زیربنای هر حرکت در جامعه دانست و گفت: اصلی‌ترین زیرساخت نرم‌افزاری در رشد، پیشرفت و تحول اجتماعی، فرهنگ یک جامعه است.

وی بیان کرد: مادامی که بستر فرهنگی به‌منظور پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و سیاسی در جامعه شکل نگیرد، تحقق اهداف صورت نمی‌پذیرد، بنابراین باید برای ارتقای فرهنگ، برنامه‌ریزی و اقدام مستمر انجام شود.‌

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان با بیان اینکه فرهنگ با باورها و هنجارهای انسان در ارتباط است، تصریح کرد: بارها مشاهده شده است که انسان‌ها جان خود را برای باورهای خود فدا کرده‌اند و نمونه بارز آن نیز فرهنگ شهادت در جامعه ماست.

منصوری با اشاره به نقش دین در زندگی اجتماعی اقشار مختلف جامعه بیان کرد: گسترش وسعت دید و جهان‌بینی انسان‌ها و درک عمیق مفاهیم دینی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه دین پایه و اساس فرهنگ جامعه ماست.

او یادآور شد: دین عامل اصلی پرهیز از منکرات و بدی‌ها و دعوت به معروف است؛ پس بررسی راهکارهای ترویج و تبیین فرهنگ دینی باید در دستور کار شورای فرهنگی قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان، لازمه بهبود و ارتقای فرهنگ جامعه را ارتقای فرهنگ سازمانی برشمرد و بیان کرد: اگر کارکنان دولت ازلحاظ فرهنگی غنی باشند، مسؤولیت‌پذیر و تعامل‌پذیر می‌شوند و این مهم اثرات مثبتی بر جامعه دارد؛ از این‌رو، آسیب‌شناسی وضع موجود و تهیه نقشه راه ارتقای فرهنگ سازمانی امری ضروری است و باید به‌صورت جدی به آن پرداخته شود.

منصوری به کاهش سرمایه اجتماعی در جامعه اشاره و عنوان کرد: این شاخص، نقش مهمی در ارتقای فرهنگ اجتماعی دارد و از مؤثرترین راهکارهای تقویت آن نحوه تفکر، منش روش و عملکرد مدیران و مسؤولان است که پیش از هر کار فرهنگی و آموزش و پژوهشی حائز اهمیت است

او با تأکید بر برگزاری دوره‌های آموزشی به روش کارگاهی تصریح کرد: این دوره‌ها باید نیازسنجی شده و پاسخگوی دغدغه‌ها باشد و با روش پرسش و پاسخ و مباحثه و با رویکرد پژوهشی برگزار شود.

منصوری لازمه برگزاری جلسات هم‌اندیشی را آسیب‌شناسی وضع موجود دانست و افزود: انجام کارهای پژوهشی منتج به ایجاد تفکر بیشتر در افراد می‌شود.

او خاطرنشان کرد که باید به موضوع فرهنگ با نگاه چالشی پرداخته و از سطحی‌نگری پرهیز و مستندسازی برنامه‌های فرهنگی با تأکید بر محتوای مؤثر و برگرفته از آموزه‌های ناب مذهبی انجام پذیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سمنان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌ها، دعوت از چهره‌های مذهبی، علمی و فرهنگی برجسته کشور و نیز برپایی شب شعر فرهنگی در پیشبرد اهداف یادشده از جمله برنامه‌های قابل اجراست.

در این جلسه، اعضا در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و عملکرد شورای اقامه نماز استانداری و راهکارهای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/74004/ف/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول