اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برتری ۱۵ درصدی بایدن بر ترامپ در یک نظرسنجی جدید

بر اساس نظرسنجی سراسری دانشگاه کوئینیپیاک، جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا ۱۵ درصد از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است.

برتری ۱۵ درصدی بایدن بر ترامپ در یک نظرسنجی جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا و عقب‌نشینی ایالات آمریکا از بازگشایی‌ها، نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک نشان از بیشترین اختلاف بین دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا دارد.

بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۲ درصد رای‌دهندگان ثبت‌نام شده بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند حال آنکه تنها ۳۷ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

در نظرسنجی قبلی همین موسسه آکادمیک که روز ۱۸ ژوئن برگزار شده بود، بایدن ۴۹ به ۴۱ از ترامپ پیش بود. از ماه مارس تا قبل از نظرسنجی جدید اختلاف بایدن و ترامپ بین ۸ تا ۱۱ درصد متغیر بود اما این بار این اختلاف به ۱۵ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش فوق، رای افراد مستقل (افرادی که تعهدی به هیچ یک از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه ندارند)، نقشی تعیین‌کننده در برتری معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده بر رئیس‌جمهور فعلی این کشور ایفا می‌کند. در برابر حمایت تنها ۳۴ درصدی مستقل‌ها از ترامپ، ۵۱ درصد از آنها در نظرسنجی اخیر از بایدن حمایت کرده‌اند و این در حالی است که در نظرسنجی ژوئن بایدن در بین مستقلین تنها یک برتری ۳ درصدی داشت.

«تیم مالوی»، تحلیل‌گر نظرسنجی‌ها در دانشگاه کوئینیپیاک می‌گوید اگرچه هنوز ۱۶ هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده اما این نظرسنجی چشم‌اندازی بسیار ناخوشایند برای ترامپ از آینده دارد. 

نکته دیگر در نظرسنجی جدید کوئینیپیاک آن است که تقریبا در تمام نظرسنجی‌های موضوعی نیز رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا از رقیب خود عقب افتاده است. در مساله اقتصاد که نقطه قوت ترامپ در دوران پیش از همه‌گیری کرونا محسوب می‌شد، اکنون بایدن از نظر رای‌دهندگان آمریکایی صاحب یک برتری هرچند کوچک است. ۵۰ درصد رای‌دهندگان می‌گویند بایدن اقتصاد آمریکا را بهتر از ترامپ اداره خواهد کرد و درصد کسانی که بالعکس می‌اندیشند ۴۵ است. این آمار در نظرسنجی ژوئن، ۵۱ به ۴۶ به‌نفع ترامپ بود.

در موضوعات دیگر اما بایدن با درصدهای قابل توجه‌تری از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. در مدیریت بحران، ۵۷ به ۳۸، در مدیریت مسائل مربوط به سلامت ۵۸ به ۳۵، در پاسخگویی به همه‌گیری کرونا ۵۹ به ۳۵ و در مقابله با نابرابری‌های نژادی ۶۲ به ۳۰، آمارهای درصد ترجیح بایدن بر ترامپ در این نظرسنجی عنوان شده است.

بر اساس نظر برخی تحلیل‌گران، عملکرد بد دولت ترامپ در مقابله با بیماری کرونا از یکسو و نحوه پاسخ او به اعتراضات مردم آمریکا پس از قتل جورج فلوید از عوامل جدی کاهش محبوبیت ترامپ در بین رای‌دهندگان آمریکایی هستند.

با این حال، ترامپ که این روزها در توییتر خود بر تاثیر اکثریت خاموش آمریکایی‌ها در انتخابات آتی تاکید دارد در سال ۲۰۱۶ نیز در اکثر نظرسنجی‌ها از رقیب دموکرات خود عقب بود اما توانست سرانجام بر او پیروز شود.

نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و موسسه نظرسنجی «Change Research» نیز نشان داده که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در 6 ایالت کلیدی آمریکا امتیاز پایین‌تری را به ترامپ در زمینه نحوه مدیریت طیفی از موضوعاتی کنونی این کشور دادند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول