اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برنامه عملیاتی برای مدیریت آب در کشور نداریم

فرماندار گلپایگان گفت: در کشور برنامه عملیاتی در خصوص مدیریت آب نداریم، حلقه تولید آب در کشور توسط منابع آب تحقق پیدا می‌کند.

برنامه عملیاتی برای مدیریت آب در کشور نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از خوانسار، حسین یارمحمدیان شامگاه چهارشنبه در کارگروه الگوی توسعه مناطق و برنامه‌ریزی استان در خوانسار با بیان اینکه جنگ آینده در دنیا و منطقه خاورمیانه سلطه و مدیریت بر آب است چون اهمیت دارد، اظهار داشت: در کشور برنامه عملیاتی در خصوص مدیریت آب نداریم، حلقه تولید آب در کشور توسط منابع آب تحقق پیدا می‌کند.

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه با اجرای طرح کاندومینیوم می‌توانیم بدون داشتن اعتبارات شهر را توسعه دهیم و واحدهای مسکونی ایجاد کنیم و به سمت محله محوری برویم، گفت: از روزی که از منابع دولتی قطع امید کردیم موفقیت حاصل شد، با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی گاوداری ۱۰ هزار رأس دام در گلپایگان در حال اجرا است که می‌تواند ۲۵ درصد ظرفیت تولید گوشت و شیر را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه اشکال تمام سندها و چشم‌اندازها در طول این چهل سال نگاه به کیفیت بود، تصریح کرد: در موضوعات آماری باید به کمیت توجه کرد، با احداث ۲۰ هکتار گلخانه اشتغال بزرگی ایجاد شده است، فرمول تعهدی برای مرکز بوم گردی تعریف کردیم تا مشکلات آن‌ها حل شود.

یارمحمدیان با بیان اینکه در گلپایگان زمین برای ایجاد شهرک صنعتی نداریم، گفت: در تخصیص آب از محل سد کوچری آب شرب و صنعت تخصیص دادند اما آبی برای کشاورزی تخصیص داده نشد که در منطقه کشاورزی، قوانین ملی باید بومی سازی شود.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: در گلپایگان می‌گویند الویت اول آب شرب و دوم صنعت اما کشاورزی در الویت تخصیص آب نیست که یک آفت بزرگی است در حالی که ۶۰ درصد آب شرب قم از محل سد کوچری گلپایگان و سرچشمه‌های دز تأمین می‌شود،

وی افزود: توازن در تقسیم بودجه وجود ندارد شهرستانی، یک سوم جمعیت گلپایگان دارد اما بودجه تملک دارایی و توازن آن بیشتر است، در بخش راه‌ها یک فرودگاه کوچک می‌توانیم در غرب استان ایجاد کنیم.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه به تناسب جمعیت بودجه ملی و استانی و شرایط شهرستان‌ها باید تخصیص پیدا کند، تصریح کرد: پروژه فاضلاب شهری گلپایگان ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، سرفصل بودجه در مجلس تصویب شده است.

در منطقه ۶ استان ۵۰ پروژه احصا شد

احمد فروزنده رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۱۶ اقدام در خصوص الگوی توسعه منطقه ۶ استان انجام شده است، اظهار داشت: ۵۰ پروژه در منطقه ۶ احصا شد که شامل پیست اسکی در شهرستان‌های فریدونشهر، افوس، بوئین میاندشت و فریدن، باغات حریم شهر خوانسار، عسل خوانسار و مراسمات ارامنه‌نشین در فریدن و فریدونشهر و بوئین میاندشت است.

وی افزود: کمپ گردشگری فریدن، فریدونشهر و چادگان و ایجاد توسعه بوم‌گردی در شهرستان‌های چادگان، فریدن و فریدونشهر و بوئین میاندشت، فرآوری سیب زمینی فریدن و کباب گلپایگان و ایجاد مجتمع گردشگری سد کوچری گلپایگان و شهرک گلخانه‌ای دامنه از دیگر پروژه‌ها است.

فروزنده گفت: در بخش جاده‌ای احداث خط آهن اصفهان- داران – ازنا و اراک- خمین گلپایگان- اصفهان و تکمیل‌های راه‌های خوانسار- بوئین میاندشت و احداث کمربندی خوانسار- گلپایگان- داران از دیگر پروژه‌های است.

برخی مشکلات کشور به دلیل نبود دید ملی است

در ادامه مسعود صفاری‌پور مشاور رئیس سارمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اظهار داشت: برخی مشکلات کشور به دلیل نبود دید ملی است بنابراین فرمانداران منطقه ۶ به صورت دید منطقه‌ای نگاه کنند و شهرستانی نباشد.

وی افزود: اگر در منطقه ۶ استان پروژه‌ای از یک شهرستان است حوزه نفوذ آن متعلق به کل منطقه است که در این زمینه باید کمک یکدیگر باشیم تا پیش‌ران‌ها بتواند توسعه لازم را برای منطقه به وجود آورد و به سمتی برویم تا به هر آن چه لایق منطقه شش که شامل شهرستان‌های غرب استان است، دست یابیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول