اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اظهارات دیپلمات آمریکایی علیه انتخاب قاضی چینی در یک دادگاه بین‌المللی

احتمال انتخاب یک قاضی چینی در دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها موضع‌گیری تند یک دیپلمات آمریکایی را درپی داشت.

اظهارات دیپلمات آمریکایی علیه انتخاب قاضی چینی در یک دادگاه بین‌المللی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک دیپلمات ارشد آمریکایی از دیگر کشورها خواست تا علیه انتخاب یک قاضی چینی در دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها رای دهند.

به نوشته اسپوتنیک، «دیوید استیلول»، دستیار وزیر خارجه آمریکا در دفتر شرق آسیا و اقیانوسیه بر این باور است که اگر یک دادگاه بین‌المللی علیه کشوری رای دهد، آن کشور دیگر حق مشارکت در این دادگاه را ندارد.

این دیپلمات آمریکایی در جریان یک جلسه آنلاین به میزبانی اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی مدعی شد که به‌کارگیری یک قاضی چینی در دادگاه بین‌المللی حقوق دریاها به‌منزله به‌کار گرفتن یک آتش‌افروز جهت کمک به اداره آتش‌نشانی است.

استیلول اظهار داشت: «همچون دادگاه داوری که در سال 2016 علیه پکن رای داد، دادگاه بین‌المللی هم ذیل کنوانسیون ملل متحد در خصوص حقوق دریاها شکل گرفته است. انتخاب مقامی چینی برای این نهاد مثل استخدام یک آتش‌افروز برای کمک به اداره آتش‌نشانی است.»

او از همه کشورهایی که در انتخابات آتی دادگاه بین‌المللی مشارکت می‌کنند خواست تا صلاحیت کاندیدای چین را ارزیابی کرده و به این موضوع توجه کنند که آیا یک قاضی چینی می‌تواند به اجرای قوانین بین‌المللی دریانوردی کمک کند یا مانع آن خواهد بود؟

انتخابات مزبور قرار است در ماه اوت یا سپتامبر برگزار شود و کاندیدای مدنظر چین تاکنون بی‌رقیب بوده است.

تنش‌های بین آمریکا و چین در ماه‌های اخیر و بالاخص پس از همه‌گیری کرونا و اتهام‌زنی‌های مقامات آمریکایی علیه پکن در خصوص این ویروس وارد مرحله جدیدی شده است. آمریکایی‌ها اخیرا دست به تحریم علیه چینی‌ها زدند که با اقدام متقابل پکن مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول