اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

وعده بی‌سرانجام کاهش شهریه 100 درصدی یک مدرسه غیرانتفاعی در مازندران/ توپ افزایش شهریه در زمین وزارتخانه

در حالی که مسئوولان استانی از ورود به افزایش شهریه 100 درصدی یک مدرسه غیرانتفاعی خبر دادند که مدیر مدرسه اصرار برای اعمال شهریه دارد و متولیان استانی هم حاضر به پذیرش اشتباهات خویش نیستند.

وعده بی‌سرانجام کاهش شهریه 100 درصدی یک مدرسه غیرانتفاعی در مازندران/ توپ افزایش شهریه در زمین وزارتخانه

مهدی قربان‌زاده رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با افزایش شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی در مازندران که این روزها خبرساز شده است، اظهار کرد: مدیر این مدرسه به دلیل فعالیت همزمان دو مدرسه درخواست اجرای قانون همسان‌سازی شهریه را مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: وزارت‌خانه عدد بسیار بالایی را برای این مجموعه اعمال کرده و سال گذشته در نشست مشترک از مدیر مجموعه تعهد گرفتیم که در سال ۹۸ و ۹۹ اقدامی نشود و برای سال تحصیلی امسال و آینده کارگروه شهریه بر اساس قانون در شهرستان تشکیل شده، در کارگروه شهریه شاخص‌ها جانمایی شده، در این نشست مشترک دو عدد متخلف توسط مدیر موسسه و کارگروه شهرستان مطرح می‌شود که شهرستان ناحیه یک ساری نباید رقم مطرح شده توسط مدیر را تایید می‌کرد.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران یادآور شد: کارگروه شهرستان باید بر اساس رقم اعلام شده سال گذشته با افزایش قانونی پیشنهاد خویش را به سامانه شهریه اعلام کند.

وی اضافه کرد: بنده اگر بخواهم با وزارتخانه تماس بگیریم به بنده اعلام می‌کنند که موسس غیردولتی شما عددی را پیشنهاد داده و کارگروه شهرستان این عدد را تایید کرده نرخ شهریه در کارگروه شهرستان تعین شده و وزارتخانه هم این موضوع را بر اساس تصویب کارگروه شهرستان اعمال کرده است.

قربانزاده یادآور شد: در نامه‌ای به وزارتخانه اعلام کردیم که نسبت به تعدیل افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه این مدرسه در استان اقدام شود، حتی با معاون وزیر هم تلفنی در این ارتباط صحبت کردم و قول دادند که پیگیری‌های بعدی انجام شود.

وی در ادامه تاکید کرد: معاون وزیر قول داده که شهریه بر اساس قانون تعدیل شود.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه برخی از متولیان امر به مردم آدرس غلط می‌دهند، گفت: خانواده‌ها در جریان نیستند که الگوی شهریه در شهرستان تایید شده و نباید انجام می‌شد.

به گزارش فارس پیش از این حامد دیانی رئیس آموزش و پرورش مازندران در مصاحبه‌ای اعلام کرده است که افزایش دو برابری شهریه از سامانه ابلاغی وزارتخانه به مبلغ ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است و به خانواده‌ها اعلام کرده و مدیر مدرسه به خانواده‌ها اعلام کرده که باید نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت شهریه اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون افزایش ۱۷ درصدی برای همه مدارس غیرانتقاعی اعمال شده و این روند طبیعی است، بر اساس وظیفه‌ای که در قبال خانواده‌ها داشتیم پیگیری‌های لازم را انجام داده و مدیران استانی آموزش و پرورش را در جریان این موضوع قرار دادیم.

دیانی یادآور شد: افزایش شهریه براساس ضوابط خاصی است و حتی اگر هر اتفاقی هم ایجاد شود افزایش ۱۰۰ درصدی نداریم.

وی با اعلام اینکه از طریق آموزش و پرورش استان مازندران این موضوع را پیگیری کردیم،گفت: بنده در جریان اتفاقات انجام شده در وزارت خانه بابت افزایش ۱۰۰ درصدی شهریه این مدرسه نیستم اما آنچه را که وظیفه داشتیم پیگیری کردیم و منتظر رایزنی‌های مسئولان اداره کل در این ارتباط هستیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک ساری ادامه داد: افزایش ۱۰۰ درصدی از طریق سامانه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش به ما ابلاغ شده است این افزایش شهریه در سال ۹۷ و ۹۸ توسط مدیر اعمال نشده اما در سال جاری، مسؤولان مدرسه معتقد به اعمال این شهریه هستند.

 عدم پذیرش اشتباه توسط مدیر شهرستانی و حواله دادن خانواده‌ها به اداره کل و مردمی که دست‌شان به وزارتخانه در شرایط سخت کرونایی نمی‌رسد از چالش‌های است که می‌شد در همان اداره کل ناحیه یک به خوبی مدیریت شده  و بدون تنش این موضوع حل و فصل شود.

به گزارش فارس، در آخرین پیگیری که خبرنگار فارس اعلام شده که مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این ارتباط ورود پیدا کرده است که در گزارش بعدی آخرین اقدامات را انتشار می‌دهیم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول