اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ترامپ در پی نتایج ضعیف در نظرسنجی‌ها، مدیر کارزار انتخاباتی‌اش را عوض کرد

در پی ادامه عقب افتادن رئیس‌جمهور آمریکا از رقیب دموکراتش در نظرسنجی‌های انتخاباتی، ترامپ به امید کسب نتایج بهتر، مدیر ستاد انتخاباتی‌اش را تغییر داد.

ترامپ در پی نتایج ضعیف در نظرسنجی‌ها، مدیر کارزار انتخاباتی‌اش را عوض کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ادامه نتایج بد «دونالد ترامپ» در نظرسنجی‌های انتخاباتی، وی کمتر از چهار ماه مانده تا انتخابات آمریکا مدیر کارزار انتخاباتی‌اش «برد پارسکِیل» را با «بیل استِپیِن»، عضو کهنه‌کار حزب جمهوری‌خواه جایگزین کرد.

برد پارسکِیل

بیل استِپیِن

ترامپ در پیامی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک این موضوع را اطلاع داد و نوشت: خوشحالم که اعلام کنم بیل استپین به جایگاه مدیر کارزار ترامپ ارتقا یافت. برد پارسکیل که مدت‌هاست با من بوده و هدایت استراتژی‌های عظیم داده‌ها و اعداد ما را بر عهده داشته، در این سمت باقی می‌ماند، در عین حال مشاور ارشد کارزار خواهد بود.

به نوشته روزنامه انگلیسی «تلگراف»، روابط ترامپ و پارسکیل به شکل فزاینده‌ای تنش‌آمیز شده و ترامپ از شهرتی که وی به دلیل این سمت به دست آورده بود، ناراضی بود. اما ضربه نهایی به این رابطه، تجمع انتخاباتی شهر تالسا در ایالت اکلاهاما در ماه گذشته بود، زمانی که تنها حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر جمع شدند؛ در حالی که پارسکیل لاف زده بود که بیش از یک میلیون نفر خواستار تهیه بلیط برای شرکت در این تجمع بودند. این اتفاق خشم ترامپ را برانگیخت.

بنا بر این گزارش، ترامپ در ماه‌های اخیر، برای بسط حلقه سیاسی و تعریف قاطعانه‌تر مبارزه خود علیه «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات پیش‌روی آمریکا تحت فشار متحدانش قرار گرفته است.

مشاوران سیاسی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو در ماه نوامبر ابراز نگرانی کرده‌اند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز»، این مشاوران سیاسی، به ترامپ گفته‌اند در صورتی که تمرکز مبارزات انتخاباتی وی بر خود او باشد، در این انتخابات شکست خواهد خورد.

نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» همزمان با افزایش ابتلا به کرونا در آمریکا و عقب‌نشینی ایالات متحده از بازگشایی‌ها، بیشترین اختلاف بین دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا را نشان می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد، ۵۲ درصد رای‌دهندگان ثبت‌نام شده بایدن را به ترامپ ترجیح می‌دهند حال آنکه تنها ۳۷ درصد از ترامپ حمایت می‌کنند.

در نظرسنجی قبلی همین موسسه آکادمیک که روز ۱۸ ژوئن برگزار شده بود، بایدن ۴۹ به ۴۱ از ترامپ پیش بود. از ماه مارس تا قبل از نظرسنجی جدید اختلاف بایدن و ترامپ بین ۸ تا ۱۱ درصد متغیر بود اما این بار این اختلاف به ۱۵ درصد رسیده است.

«تیم مالوی»، تحلیل‌گر نظرسنجی‌ها در دانشگاه کوئینیپیاک می‌گوید اگرچه هنوز ۱۶ هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده اما این نظرسنجی جدید چشم‌اندازی بسیار ناخوشایند برای ترامپ از آینده دارد. 

نکته دیگر در نظرسنجی جدید کوئینیپیاک آن است که تقریبا در تمام نظرسنجی‌های موضوعی نیز رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا از رقیب خود عقب افتاده است. در مساله اقتصاد که نقطه قوت ترامپ در دوران پیش از همه‌گیری کرونا محسوب می‌شد، اکنون بایدن از نظر رای‌دهندگان آمریکایی صاحب یک برتری هرچند کوچک است. ۵۰ درصد رای‌دهندگان می‌گویند بایدن اقتصاد آمریکا را بهتر از ترامپ اداره خواهد کرد و درصد کسانی که بالعکس می‌اندیشند ۴۵ است. این آمار در نظرسنجی ژوئن، ۵۱ به ۴۶ به‌نفع ترامپ بود.

در موضوعات دیگر اما بایدن با درصدهای قابل توجه‌تری از رقیب جمهوری‌خواه خود پیش است. در مدیریت بحران، ۵۷ به ۳۸، در مدیریت مسائل مربوط به سلامت ۵۸ به ۳۵، در پاسخگویی به همه‌گیری کرونا ۵۹ به ۳۵ و در مقابله با نابرابری‌های نژادی ۶۲ به ۳۰، آمارهای درصد ترجیح بایدن بر ترامپ در این نظرسنجی عنوان شده است.

بر اساس نظر برخی تحلیل‌گران، عملکرد بد دولت ترامپ در مقابله با بیماری کرونا از یکسو و نحوه پاسخ او به اعتراضات مردم آمریکا پس از قتل جورج فلوید از عوامل جدی کاهش محبوبیت ترامپ در بین رای‌دهندگان آمریکایی هستند.

با این حال، ترامپ که این روزها در توییتر خود بر تاثیر اکثریت خاموش آمریکایی‌ها در انتخابات آتی تاکید دارد در سال ۲۰۱۶ نیز در اکثر نظرسنجی‌ها از رقیب دموکرات خود عقب بود اما توانست سرانجام بر او پیروز شود.

نظرسنجی مشترک شبکه خبری «ان‌بی‌سی» و موسسه نظرسنجی «Change Research» نیز نشان داده که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در ۶ ایالت کلیدی آمریکا امتیاز پایین‌تری را به ترامپ در زمینه نحوه مدیریت طیفی از موضوعاتی کنونی این کشور دادند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول