اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

درخواست اتحادیه عرب برای اعزام تیم تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایت علیه اسرای فلسطینی

معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین اشغالی فلسطین اعلام کرد، باید برای بررسی جنایت‌های سازماندهی شده علیه اسرای فلسطینی، تیم تحقیق بین‌المللی اعزام شود.

درخواست اتحادیه عرب برای اعزام تیم تحقیق بین‌المللی در خصوص جنایت علیه اسرای فلسطینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب خواستار پاسخگو کردن مقامات رژیم صهیونیستی و اعزام تیم تحقیق بین‌المللی برای بررسی جنایت‌های سازماندهی شده و پیوسته علیه اسرای فلسطینی بویژه در سایه شیوع کرونا شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «وفا»، «سعید ابوعلی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب در امور فلسطین و سرزمین های اشغالی درباره وضعیت فعلی هشدار داد و گفت، اگر به این وضعیت با سرعت رسیدگی نشود ممکن است زندان‌ها به گورهای جمعی تبدیل شوند.

ابوعلی مقامات رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل زندگی و جان اسرای فلسطینی دانست و گفت، سیاست‌ها و اقدامات عمدی این رژیم منجر به شهات دهها اسیر شده که آخرین آنها «سعدی الغرابلی» است.

وی به «کمال ابوعمرو» دیگر اسیر فلسطینی که مبتلا به کرونا شده و سرطان حنجره نیز دارد، اشاره کرد و درباره پیامدهای اهمال پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشدار داد.

ابوعلی تأکید کرد، رژیم صهیونیستی همچنان به قواعد و اصول بی اعتنایی می‌کند و تدابیر لازم برای پیشگیری از کرونا را انجام نمی‌دهد خصوصا اینکه در زندان‌های این رژیم حدود ۷۰۰ اسیر سالخورده و بیمار وجود دارد  که بر اساس قانون و منشورهای بین‌المللی باید آزاد شوند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول