اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

هک حساب کاربری دهها چهره مشهور در توئیتر

سارقان رمزارزهای اینترنتی با حمله به حساب های کاربری دهها چهره مشهور در توئیتر آنها را هک کردند و برای جمع آوری بیت کوین از این طریق تلاش کردند.

هک حساب کاربری دهها چهره مشهور در توئیتر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، از جمله حساب های هک شده توئیتر می توان به حساب های الون ماسک، جو بایدن، باراک اوباما، اپل، بیل گیتس و جف بزوس اشاره کرد.

حمله یادشده در ساعات اولیه بامداد روز پنج شنبه به وقت تهران رخ داد و هکرها بعد از کنترل حساب های مذکور از کاربران درخواست رمزارز کردند. در پیام های منتشر شده در حساب های هک شده از بازدیدکنندگان خواسته شده بود تا برای حساب های بیت کوین خاصی پول بفرستند و دو برابر رقم ارسالی را دریافت کنند.

 

هکرهای یادشده از این طریق توانستند برخی کاربران را فریب داده و بیش از صدهزار دلار جمع آوری کنند. برخی از حساب های هک شده مانند حساب جو بایدن و باراک اوباما به سرعت بازپس گرفته شدند. اما برخی حساب های دیگر که متعلق به اپل، اوبر، جف بزوس و غیره بودند برای مدت طولانی تری در اختیار هکرها باقی ماندند.

توئیتر بعد از بررسی های اولیه اعلام کرد مهندسی اجتماعی عامل موفقیت این حملات بوده و هکرها با فریب برخی کارمندان توئیتر توانسته اند به ابزار و شبکه های داخلی توئیتر نفوذ کرده و از این طریق حساب های اشخاص مشهور را هک کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول