اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سالن تخصصی تیراندازی در سنندج احداث می‌شود

استاندار کردستان گفت: سالن تخصصی هیئت تیراندازی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در سنندج احداث می‌شود.

سالن تخصصی تیراندازی در سنندج احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در دیدار با علی دادگر رییس فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: سالن تخصصی هیئت تیراندازی اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان در سنندج احداث می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان در بسیاری از زمینه‌های علمی و ورزشی از جمله در رشته تیراندازی دارای جوانان خلاق و مستعدی است و قطعا در صورت حمایت می توانند در این رشته به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کنند.

وی افزود: دولت برای ایجاد فضای شور و نشاط در جامعه آماده هرگونه سرمایه‌گذاری در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی است و به طبع آن نیز در استان کردستان از بسیاری رشته‌های ورزشی و برنامه‌های فرهنگی حمایت مناسبی صورت می‌گیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: اخیرا با افتتاح چندین طرح سرانه فضای ورزشی استان در مقایسه با سرانه ورزشی کشور رشد قابل ملاحظه ای داشته ومسلما این امر زمینه رشد و شکوفایی جامعه ورزش استان را مهیا می‌کند.

مرادنیا ادامه داد: تیراندازی و برخی دیگر از رشته‌های ورزشی با فرهنگ و باورهای اصیل مردم کردستان عجین شده و قطعا توجه به رشته تیراندازی نیز می‌تواند جایگاه استان را در کشور ارتقا بخشد.

وی تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده  در آینده نزدیک سالن تخصصی رشته تیراندازی در سنندج و نیز تعدادی سایت اهداف پروازی رشته تیراندازی در برخی از شهرستانهای استان احداث و در اختیار علاقمندان به این رشته قرار می‌گیرد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: این سالن به مساحت بیش از 500 متر مربع و امکانات حرفه ای و استاندارد رشته تیراندازی  در مجموعه ورزشی 22 گلان سنندج احداث می‌شود.

مرادنیا همچنین خواستار برگزاری مسابقات و جشنواره‌های تیراندازی با مشارکت مردم وعلاقمندان در سطح استان شد و تصریح کرد: رشته‌های ورزشی، موسیقی و بسیاری دیگر از برنامه های فرهنگی می تواند سطح شور و نشاط و روحیه مسئولیت پذیری اجتماعی را افزایش دهد.

استاندار کردستان اظهار داشت: با برگزاری این قبیل گردهمایی‌ها علاقمندان می توانند در فضای شور و نشاط  با هم به رقابت پرداخته و درنهایت شور و هیجان جامعه بطور اصولی تخلیه شده و روحیه شادابی و تعامل اجتماعی در جامعه تقویت می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه مردم کردستان همواره به ورزش تیراندازی به عنوان امری مقدس نگاه مثبتی داشته اند، بطوریکه در چند سال گذشته برای حفظ محیط زیست و گونه‌های جانوری شکارچیان کردستانی پیش قراول شکستن و آتش زدن تفنگهای شکاری و رهاسازی پرندگان در کشور بوده‌که این امر نشان از فرهنگ اصیل و والای مردم کردستان است.

استاندار کردستان در پایان گفت: برخی از رشته‌های ورزشی هنوز در جامعه گمنام و کمتر به آنها توجه شده‌است که در صورت معرفی صحیح قطعا ضمن توسعه این رشته‌ها و جذب علاقمندان در آینده نیز قهرمانان و نام آوران فراوانی نیز به کشور معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول