اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مجسمه معترض سیاهپوست به دستور شهردار «بریستول» انگلیس پایین کشیده شد

مجسمه یکی از معترضان ضدنژادپرستی که جایگزین مسجمه تاجر برده در شهر «بریستول» انگلیس شده بود، به دستور شهردار این شهر پایین کشیده شد.

مجسمه معترض سیاهپوست به دستور شهردار «بریستول» انگلیس پایین کشیده شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجسمه یکی از معترضان جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» که جایگزین مجسمه «ادوارد کولستون» تاجر معروف برده در شهر بندری «بریستول» انگلیس شده بود به دستور شهردار این شهر پایین کشیده شد.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌استار» در این خصوص گزارش کرد، مجسمه «جن رِید» یک معترض سیاه‌پوست با دستی مشت شده در هوا با مجسمه تاجر برده که ماه گذشته به دست معترضان ضد نژادپرستی در شهر بندری بریستول انگلیس به زیر کشیده شده بود، جایگزین شده بود.

آنطور که روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرده است، «ماروین ریس» شهردار شهر بریستول در اعتراض به این اقدام، دستور پایین کشیدن مجسمه این معترض سیاهپوست را صادر کرد.

 

وی در توجیه این تصمیم خود گفت: «من درک می‌کنم که افراد، خواهان دیده شدن و بیان احساسات خود هستند اما این مسجمه بدون مجوز نصب شده بود و باید برداشته می‌شد».

بعدازظهر روز گذشته در ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی، «مارک کوئین» یک هنرمند انگلیسی، مجسمه معترض سیاهپوست را در جایگاهی که پیش از این مجسمه تاجر برده قرار گرفته بود، قرار داد.

اوایل خرداد ماه به دنبال انتشار یک کلیپ ویدئویی در خصوص اقدام افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا آمریکا در به قتل رساندن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی از طریق قراردادن زانوی خود روی گردن وی، اعتراضات در این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر گسترش پیدا کرد.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در اعتراضات هفته‌های گذشته علیه نژادپرستی و خشونت پلیس در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بسیاری از نمادهای برده‌داری و نژادپرستی پایین کشیده شدند.

مجسمه «ادوارد کلستون» تاجری که توانسته بود در قرن ۱۷ ثروتی را از تجارت برده در غرب آفریقا به هم بزند، توسط معترضان به نژاد پرستی در شهر بریستول انگلیس ابتدا سرنگون و سپس به آب انداخته شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول