اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش اندک قیمت نفت پس از تصمیم اوپک

پس از آنکه اوپک پلاس تصمیم گرفت تولید نفت را نسبت به قبل 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد، قیمت نفت تا حدودی کاهش یافت، اما تحلیل‌گران معتقدند نتیجه این تصمیم افزایش 3 تا 4 دلاری قیمت نفت در ماه آینده خواهد بود.

کاهش اندک قیمت نفت پس از تصمیم اوپک

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 33 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت 43 دلار و 46 سنت معامله شد.

قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش 40 سنتی داشت و هر بشکه از این نفت به قیمت 40 دلار و 83 سنت به فروش رفت. 

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت طلای سیاه امروز پس از آنکه کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانانشان موسوم به اوپک پلاس کاهش عرضه نفت را تا حدودی متعادل کردند، کاهش یافت. 

شب گذشته کشورهای اوپک پلاس تصمیم گرفتند طرح کاهش تولید نفت را از 9.7 میلیون بشکه در روز به 7.7 میلیون بشکه در روز برسانند، مفهوم آن این است که تولید نفت این سازمان و شرکایش حدود 2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. این خبر سیگنالی بر بازار بود تا سرمایه‌گذاران به افزایش عرضه در بازار امیدوار باشند و به همین دلیل قیمت نفت با کاهش همراه شد. 

کشورهای اوپک پلاس با امید به اینکه وضعیت اقتصادی جهان پس از همه‌گیری کرونا رو به بهبود است این تصمیم را گرفتند. آنها معتقدند میزان تقاضا برای نفت رو به افزایش است و این رقم در سال 2021 به میزان 7 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت. 

کاژیکو سایتو تحلیلگر ارشد در شرکت فوجی‌تومی گفت: «برخی سرمایه‌گذاران پس از تصمیم اوپک پلاس به دنبال سودگیری از بازار هستند و به امید افزایش عرضه، ذخایر خود را به فروش می‌رسانند». 

در این میان برخی تحلیلگران هم پیش‌بینی کردند که قیمت نفت برنت در ماه آینده در فاصله 40.5 تا 46.5 باشد و افزایش تنش‌ها بین چین و آمریکا حساسیت‌های بازار را افزایش دهد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول