اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جریمه 3 میلیارد و 400 میلیون تومانی قاچاقچیان چوب در گلستان/ تراژدی تلخ و تکراری قطع درختان جنگلی

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان از تشکیل 524 فقره پرونده به ارزش تخلفاتی بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون ریال طی چهار ماهه امسال خبر داد.

جریمه 3 میلیارد و 400 میلیون تومانی قاچاقچیان چوب در گلستان/ تراژدی تلخ و تکراری قطع درختان جنگلی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین نجف‌زاده صبح امروز در خصوص وضعیت قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی در استان گلستان اظهار کرد: طی مدت چهارماهه امسال 524 فقره پرونده برای متخلفانی که مبادرت به حمل و قاچاق چوب درختان جنگلی کمیاب «چوب و هیزم» کردند تشکیل شد که ارزش تخلفاتی این پرونده‎ها بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه جنگل‌های استان گلستان در معرض شدید قطع و قاچاق درختان جنگلی کمیاب قرار گرفته است این وضعیت را تراژدی تلخ در جنگل‌های شمالی برشمرد و تصریح کرد: برای حفظ و صیانت از جنگل همه باید دست به کار شوند و عدالت زیست محیطی نیز باید از حقوق جنگل در مقابل نابودی دفاع کند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: تعزیرات حکومتی بر اساس اختیارات قانونی خود رسیدگی ویژه به گزارشات اداره کل منابع طبیعی استان در حوزه حمل و قاچاق درختان، چوب، هیزم و سایرمحصولات جنگلی را در دستورکار رسیدگی‌های شعب خود قرار داده است.

نجف‌زاده در خصوص تشکیل پرونده‌های قاچاق چوب در استان گفت: متهمان علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع مرجع کاشف مبلغ 2 میلیارد و 940 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این راستا و یا سایر تخلفات اقتصادی و صنفی، موضوع را از طریق سامانه 135 به تعزیرات حکومتی گزارش کنند.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان همچنین از محکومیت و پرداخت جزای نقدی یک شرکت بازرگانی خدمات کشاورزی به اتهام گرانفروشی جو خبر داد.

به گفته نجف‌زاده؛ بر اساس شکایت شرکت تعاونی کشاورزی دامداران استان البرز و گزارش سازمان صمت استان گلستان پرونده اتهامی شرکت خدماتی کشاورزی در گرگان در راستای گرانفروشی و امتناع از عرضه و فروش کالا به این اداره کل ارسال شد.

وی بیان کرد: رئیس شعبه سوم بدوی تخصصی این اداره کل پس از احضار متهم و بررسی تمامی اوراق پرونده و بر اساس شواهد و قرائن موجود این شرکت خدمات بازرگانی متخلف را به استناد مرتبه اول بند د ماده 2 ق ت ح به اتهام ارتکاب گرانفروشی جو محکوم به پرداخت جزای نقدی کرد.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان گلستان افزود: این متخلف به مبلغ 552 میلیون ریال و ممهور کردن پروانه واحد به مهر تخلف اول در حق صندوق دولت محکوم شد همچنین مبلغ 276 میلیون ریال جزای نقدی در حق شاکی خصوصی محکوم شده است.

نجف‌زاده گفت: پس از تجدیدنظرخواهی متهم در مهلت قانونی و عدم ارائه اسناد مثبته تخلف انتصابی در شعبه دوم تجدیدنظر تعزیرات حکومتی استان گلستان محرز و ضمن رد اعتراض متهم دادنامه فوق طبق ماده 455 ق ا د ک عینا تائید و استوار در مرحله اجرای حکم قرار گرفت.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول