اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

برخورد با 3 مورد تخلف برگزاری مراسم خانگی در کرمان/تنها فرمول مقابله با کرونا فاصله اجتماعی است

استاندار کرمان گفت: در مورد مراسم‌های خانگی گشت بهداشتی کووید ۱۹ با حضور یک قاضی فعال شده که با حکم قضایی وارد منازل می‌شوند و با متخلفان برخورد می‌کنند به طوری که شب گذشته با سه مورد برخورد شد.

برخورد با 3 مورد تخلف برگزاری مراسم خانگی در کرمان/تنها فرمول مقابله با کرونا فاصله اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: یکی از اصول مهم مسئولیت امانتی است که خداوند به افراد سپرده است که باید قدردان آن امانت بوده و تلاش کند آن را به افراد بعد از خود تحویل دهد.
امام جمعه کرمان با اشاره به روایتی در این مورد بیان داشت: این امانت‌ها دلایل و مقدراتی دارد که از مهم‌ترین آن راستگویی و اظهار نظر به موقع است.
علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: امانتداری در مدیریت دینی حدود ۱۲ شرط دارد که نخستین آن شناخت نسبت به حوزه ماموریت است که از رموز موفقیت یک مدیر شایسته و لایق محسوب می‌شود.
وی افزود: اصل دوم که بستر مدیریت دینی را فراهم می‌کند، انگیزه لازم برای انجام ماموریت است تا کار به نحو احسن انجام گیرد.
ضرورت جدیت مدیران در حوزه معیشت مردم و مبارزه با گرانی
علیدادی‌سلیمانی اصل سوم را برنامه‌ریزی ذکر و عنوان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای حوزه ماموریت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا از شکست در این بخش جلوگیری شود.
امام جمعه ادامه داد: هر کدام از ویژگی‌های مذکور باید در کنار هم قرار بگیرند تا مدیریتی دینی و شایسته اتفاق بیفتد، امیدوارم که مدیران در حیطه کاری خود به صورت جدی در زمینه معیشت مردم و مبارزه با گرانی‌ها تدبیری بیندیشند و بدانند که شرایط کشور اکنون بیش از هر زمانی نیازمند همدلی و هم افزایی است.
محمدجواد فدائی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین ضرر اظهارنظرهای غیرتخصصی از دست دادن اعتماد عمومی است، تصریح کرد: اکنون زمان رجزخوانی و شعار دادن مدیران نیست، زیرا اکنون با مشکلاتی در زمینه سیستم اجرایی، مسائل اقتصادی، اجتماع و ... مواجه هستیم، بنابراین تمام این مشکلات قابل بحث و بررسی است و نباید قضاوت عجولانه کرد که نه عالمانه و نه عامدانه است.
وی با توجه بر اهمیت بحث سرمایه‌گذاری و توسعه افزود: مهم‌ترین مسائل کنونی استان اشتغال ‌و تولید با توجه به نام‌گذاری سال به عنوان جهش تولید است.
فدائی عنوان کرد: مدیران نقش مهمی در شرایط کنونی دارند، اطمینان می‌دهم که در استان ما هیچ کاری به دلیل ضعف مدیریت راکد نمانده است و اگر در مواردی لازم باشد، مدیر را تغییر می‌دهیم.
استاندار کرمان ادامه داد: اصل بر این است که در سال پایانی دولت اصل هیچ تغییری در سطوح مدیریتی ندهیم، مگر با سه شرط همسوبودن مدیر با دولت، کارآیی، تجربه، انگیزه داشتن و در نهایت سلامت نفس و مورد اعتماد بودن است.
وی ابراز داشت: مدیران شهرستان‌ها نیز باید به این اصول توجه کرده و تغییری در مدیریت‌ها ندهند، زیرا دولت همچنان مشغول به کار است و تاکید می‌شود که مدیران موظف هستند برای تغییرات با فرمانداران هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.
فدائی در بحث بیماری کرونا تاکید کرد: در ابتدای شیوع بیماری به دلیل عدم آمادگی محدودیت‌هایی حتی زودتر از سطح کشور اجرا کردیم که موفق هم بودیم، اما اکنون که آمادگی لازم بدون غافل‌گیری وجود دارد، تعطیلی معنا و فایده‌ای ندارد، بنابراین اکنون سیاست ما رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و بر آن تاکید داریم و نظارت‌های جدی داریم.
وی اذعان داشت: همچنین تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت و با حضور ناظر مقیم علوم پزشکی باز هستند و در صورت عدم رعایت با آنها برخورد و پلمب می‌شوند.
فدائی خاطرنشان کرد: در مورد مراسم‌های خانگی گشت بهداشتی کووید ۱۹ با حضور یک قاضی فعال شده که با حکم قضایی وارد منازل می‌شوند و با متخلفان برخورد می‌کنند به طوری که شب گذشته با سه مورد برخورد شد و امیدواریم با این نظارت‌ها آمار به سمت نزولی حرکت کند.
استاندار کرمان اظهار داشت: تنها یک فرمول برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ وجود دارد و آن هم این است که همه فرض کنیم، خود و طرف مقابل به کرونا مبتلا هستیم، بنابراین فاصله اجتماعی را رعایت می‌کنیم.
انتهای پیام/80001/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول