اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حکایت شهدای تروریستی اخیر کردستان/ از مردم یاری تا شهادت+فیلم و عکس

اینجا حکایت عشق به مردم و سرزمین موج می‌زند آنجا که خون سرخ حافظان امنیت در مسیر خدمت به مردم و مردم یاری زمین خدا را گلگون می‌سازد.

حکایت شهدای تروریستی اخیر کردستان/ از مردم یاری تا شهادت+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، دشمن برنامه‌ریزی زیادی برای قوم کرد انجام داده بود تا بگوید کردها، دلبستگی به نظام جمهوری اسلامی ندارند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با هدف سرگرم کردن انقلاب اسلامی به مسائل داخلی و جلوگیری از همکاری و هماهنگی میان این انقلاب با نهضت‌های در شرف وقوع، در سایر کشورهای اسلامی، به شکست کشاندن انقلاب اسلامی و بر سرکار آوردن رژیم وابسته، ضربه زدن به انقلاب اسلامی و تضعیف آن با ایجاد اختلاف و تفرقه و جنگ فرسایشی و  ایجاد یک حکومت دست‌نشانده در کردستان و یا در صورت امکان در سایر مناطق ایران به دنبال ایجاد شورش‌های قومی در کشور بود.

در سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت بعثی عراق و حزب دمکرات، کومله و گروهک‌های دیگری در کردستان مثل سازمان چریک‌های فدایی خلق هدف سیاسی مشترکی مبنی بر سرنگونی نظام نوپای جمهوری اسلامی داشتند؛ موضوعی که به همکاری گسترده و فراگیر رژیم صدام ازیک‌سو و گروه ها از سوی دیگرانجامید، در نتیجه، رژیم عراق امکانات فراوانی را در اختیار آنان گذاشت.

 ۲۷ اسفند ۵۷ با سلاح‌های غارت شده از پادگان مهاباد و هزاران نفر از نیروهای مسلّح سازماندهی شده توسط توطئه ‌گران، به پادگان مهمّ و استراتژیک سنندج حمله کردند.

ضد انقلابیون ابتداً شهربانی و ژاندارمری و مرکز رادیو سنندج را در اختیار گرفتند و از طریق رادیو دائماً از پرسنل پادگان می‌خواستند که تسلیم شوند.

در حالی که حتی یک گلوله از داخل پادگان به سوی کسی شلیک نشده بود، 21 سرباز به شهادت می‌رسند و چند ساختمان داخل پادگان نیز به تسخیر آنان درآمد.

28 اسفندماه، تمامی گروه‌ها از جمله حزب دمکرات، کومله و فداییان، نیروهایشان را از تمام مناطق کردستان جمع‌آوری کرده بودند و به سمت سنندج حرکت دادند و بدین‌ ترتیب، شهر به حالت نظامی درآمد.

در نخستین روز فروردین‌ماه سال 58 هیاتی از تهران برای از بین‌ بردن جو تشنج و پایان‌ دادن به جنگ به سنندج وارد شد.

در 28 مردادماه، گروهک‌ها ــ که هنوز آمادگی درگیری در تمام جبهه‌ها را نداشتند با نشان‌دادن مقاومت اندکی در سقز و مهاباد، تمامی شهرهای کردنشین آذربایجان غربی را تخلیه و به نقاط دوردست کوهستانی و مرزی فرار و بعد از آن، سرکردگان گروهک کومله به عراق رفتند و در آنجا، زیر چتر حمایت رژیم بعث قرار گرفتند.

گروهک‌های کومله و حزب دمکرات، در پی رانده‌ شدن به کردستان عراق، در آن کشور نیز در مواردی به تلافی جنایت‌هایشان، هدف حمله گروه‌های کرد عراقی قرار گرفتند. به تدریج نفوذ و فعالیت حزب دمکرات و کومله در کردستان ایران کاهش یافت.

گروه‌های تجزیه‌طلب با ارعاب و تهدید سعی داشتند، کردها را همراه با خود و روبروی نظام اسلامی نشان دهند، اما واقعیت چیز دیگری بود، مردمی که زخم‌خورده این فریب‌خورده‌ها بودند جانانه از مرز و مین خود دفاع می‌کردند و همین باعث شد تا دشمن به فکر انتقامی سخت از کردها باشد.

گروه‌های تجزیه طلب با ارعاب و تهدید سعی داشتند، کردها را همراه با خود و روبروی نظام اسلامی نشان دهند،اما..

 

تلاش گروهک های ضد انقلاب برای ضربه زدن به انقلاب و مردم کردستان در حالی که همواره دم از حمایت از کرد می زدند با گذشت سال ها از انقلاب و دفاع مقدس همچنان ادامه داشت، ترور روحانیون و شخصیت های تاثیرگذار کرد سناریویی که ضد انقلاب برای مردم کردستان از همان روزهای اول انقلاب تعریف و با وجود شکست های پی در پی و رانده شدن از سوی مردم همچنان ادامه دارد.

30 تیرماه 97 بود که این مدعیان مدافع حقوق کرد در یک حمله شبانه پایگاه یکی از روستاهای مریوان را مورد هدف قرار دادند و 11 نفر از فرزندان این مردم را شبانه به خاک و خون کشیدند.

نزدیکترین اقدام تروریستی این گروهک‌های ضد انقلاب در ماه رمضان امسال اتفاق افتاد و خون پاک سه نفر از سبزپوشان این سرزمین با زبان روزه بر زمین ریختند.

پاسخ قاطع سپاه به ضدانقلاب در قالب رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان آنقدر کوبنده بود که جرأت هر نوع عرض انداا در این منطقه از آنان گرفت و اما نباید از این نکته غافل شد که کار دشمنان دشمنی است و این نوع هجمه‌های تروریستی آنان در طول تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی ادامه داشته و هنوز هم علیه مردم کرد هرازگاهی صورت می‌گیرد و البته هر بار با پاسخ دندان شکن‌تری از سوی نیروهای سپاه مواجه می‌شوند.

باب شهادت در کردستان باز است و  این حلقه رندی و عاشقی در کردستان گسستنی نیست این راه همچنان هموار است، درهای شهادت هنوز به روی مردمان این دیار باز است، سال‌های سال از روزهای جبهه و جنگ می گذرد ضدانقلاب در روزهای نخست انقلاب اسلامی به شدت در حال تاخت و تاز در کردستان بود و خیلی از مردمان این دیار را بعد از انجام سخت‌ترین شکنجه‌ها به شهادت رساند.

 کردستان امروز هم بوی شهادت می‌دهد، حکایت سرزمین مجاهدت‌های خاموش قصه باز بودن همیشگی درهای شهادت است که باب شهادت برای مردمان اینجا همیشه باز است.

اینجا حکایت عشق به مردم و سرزمین موج می‌زند انجا که خون سرخ حافظان امنیت در مسیر خدمت به مردم و مردم یاری زمین خدا را گلگون می‌سازد.

رهروان این طریق

کوه‌های سربه فلک کشیده هورامان با نفس‌های گرم و قدم‌های استوارشان غریبه نیست، جمال کریمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج اورامان، نامی آشنا در روستاهای این منطقه است.

کرونا که پایش از مرزهای کشور گذشت میدان جهاد دیگری برای او و همرزمانش تعریف کرد، جهاد در مسیر مقابله با دشمن ناشناخته‌ای که عالم بشریت را با بحران و چالش جدی مواجه کرده است.

فرمان مواسات و کمک مومنانه که از سوی فرمانده کل قوا رسید او هم در کنار سایر همرزمانش تلاش خستگی ناپذیری را در این میدان جنگ شروع کرد تلاشی که با گذشت چندین ماه از شیوع این ویروس شبانه روز ادامه داشت.

گوشه‌ای از سخنرانی شهید کرمی قبل از توزیع بسته‌های حمایتی

از بچه‌های منطقه بود به همین دلیل همیشه در جمع مردم با زبان هورامی صحبت می‌کرد، همین چند وقت پیش بود که قبل از توزیع بسته‌ها در یکی از روستاهای منطقه می‌گفت: بسته معیشتی که مشاهده می‌کنید توسط سپاه بیت‌المقدس برای مردم شهرستان سروآباد ارسال شده است.

افراد بی‌بضاعت که زیرپوشش هیچ دستگاه و نهادی نیستند به فرمان فرمانده سپاه استان شناسایی شده و کمک به آنها به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

در این مرحله 150 بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته 400 هزار تومان تهیه شده و امروز بعد از نماز عشاء بسته‌ها را به دست خانواده‌های نیازمند خواهیم رساند.

البته کمک‌ها به این تعداد ختم نمی‌شود و توزیع بسته‌های حمایتی در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا تا ریشه‌کن شدن این ویروس با حمایت سپاه شهرستان و کمک خیرین در سطح روستاها از روستای ناو تا کماله و سایر روستاها ادامه خواهد داشت.

اسامی 480 خانواده نیازمند دیگر هم برای تایید ارسال کرده بودیم که مورد تایید قرار گرفت و به امید خدا و با حمایت مسئولان این بسته‌های حمایتی نیز به زودی  به دست خانواده‌ها نیازمند خواهد رسید.

بسته‌های حمایتی در قالب طرح کمک مومنانه در چندین مرحله به دست خانواده‌های نیازمند می‌رسد و امیدواریم این کمک‌ها بتواند بخشی از مشکلات اقتصادی این خانواده‌ها را در شرایط کرونایی حل شود.

کریمی، عصر دیروز به همراه تعدادی از همرزمانش برای توزیع بسته‌های معیشتی در بین مردمان نیازمند به روستاهای منطقه رفته بود، راه پرپیچ و خم آبادی‌ها را از دل کوه‌های سربه فلک کشیده در پیش گرفتند، مسیر سخت و ناهموار بود اما دل‌هایشان آرام و امیدوار، امید به آرامشی که قرار است با بردن بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های نیازمند لبخند امید را در دل مردمان این دیار بنشاند. 

محمد کرمی بسیج مردمی و کارمند بخشداری اورامان هم در این مسیر به همراه چند همرزم دیگر، کریمی فرمانده حوزه مقاومت بسیج اورامان را همراهی می‌کردند، دشمن در کمین نشسته بود، دشمنی که مدعی دفاع از حقوق کرد و کردستان است، ناجوانمردانه به کاروان مردم‌یاری حمله می‌کند و خون پاکشان را بر زمین می‌ریزد.

فرازی از بیانات مقام رهبری 

رهبر انقلاب اسلامی در سفر تاریخی‌شان به کردستان در اردیبهشت 88 در دیدار پرشور خانواده‌های صبور و سرافراز شهیدان و جانبازان استان کردستان، عطر شهادت را شمیم بهشتی جاری در سراسر ایران خواندند و افزودند: شهیدان استان کردستان مظلوم تر از دیگر شهدا هستند همچنان‌که خانواده‌های آنان نیز علاوه بر صبر و استقامت در فراق عزیزان‌شان، در مقابل فشارهای روحی و سیاسی ضدانقلاب ایستادگی مضاعف کردند و با روسیاه کردن دشمنان و ایادی آنان، رتبه بالایی را در امتحان بزرگ الهی ملت ایران نصیب خود ساختند.

شهدای کردستان در مقابل فشارهای روحی و سیاسی ضدانقلاب ایستادگی مضاعف کردند و با روسیاه کردن دشمنان رتبه بالایی را در امتحان بزرگ الهی ملت ایران نصیب خود ساختند

 

آیت‌الله خامنه‌ای با ذکر دیدار با پدر پرافتخار و پرعظمت 6 شهید کردستانی در سفر گذشته خود به این استان، افزودند: مردم این خطه در عین حال که در عطوفت و مهربانی و مهمان نوازی سرآمد هستند به استواری و شجاعت و دلاوری نیز مشهورند و آن پدر معظم که 6 فرزندش را در جبهه‌های جنگ و بمباران دشمن از دست داده بود نمود این حقیقت زیبا به شمار می‌رود.

ایشان با تجلیل از حماسه‌آفرینی جوانان مؤمن کردستانی در دو جبهه مقابله با ضدانقلاب و دشمن بعثی خاطرنشان کردند: جوانان این استان در عملیات فاو و دیگر عملیات دفاع مقدس، دوش به دوش دیگر جوانان میهن مجاهدت می‌کردند که عظمت و قدرت درونی ملت ایران نیز متکی بر همین مجاهدت‌هاست و پروردگار کریم به پاس همین فداکاری‌ها، باب جهاد را که مختص اولیای خاص خداست برروی شهیدان این ملت گشوده است.

و سخن آخر...

هر چند خاطرات مردم این دیار پر از تیر و ترکش و صدای خمپاره است، اما امروز کردستان با دیروزهایش بسیار تفاوت دارد اینجا امنیت پایدار و مردمی حاکم است، امنیتی که حاصل خون شهیدان این خطه است شهیدان گلگون‌کفنی که جویبار خون ریخته شده‌ آنها بر زمین هنوز خیس خیس است!

اینجا کردستان است، قلب دفاع در برابر تجاوز دشمن، در روزهای آتش و خون از روزهای نخست پیروزی انقلاب تا آخرین روزهای جنگ، نه بهتر است بگوئیم اینجا قلب دفاع از انقلاب، از دیروز تا امروز است.

 اینجا همه مسیح هستند، کردستان چمران‌های زیاد به خود دیده است، نمی‌‌توان تنها این لقب را به یک فرد اختصاص داد، کردستان جاده‌ای بی‌انتها به سوی شهادت است، آنجا که گوشه‌ گوشه‌اش آغشته به خون دلیرمردان انصار و مهاجر است.

گفتنی است؛  ‌شب گذشته ‌25  تیرماه‌ در اطراف روستای بلبر منطقه اورامان از توابع سروآباد فرمانده حوزه مقاومت بسیج به همراه یکی از کارکنان بخشداری و یکی از اهالی منطقه اورامان که در حال مردم‌یاری و کمک‌رسانی به اهالی منطقه در روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا بودند، از سوی عوامل گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی مورد هدف قرار گرفتند که بر اثر آن دو نفر به شهادت رسیدند و یک نفر زخمی شد.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول