اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

خشم کاربران توییتر از حذف «فلسطین» از نقشه گوگل و اَپل

اقدام گوگل و اَپل در حذف «فلسطین» از نقشه‌های جهانی خشم کاربران را در فضای مجازی برانگیخت و با هشتگ‌های در کنار فلسطینیان بایستید و فلسطین را آزاد کنید از فلسطینیان حمایت کردند.

خشم کاربران توییتر از حذف «فلسطین» از نقشه گوگل و اَپل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام دو شرکت آمریکایی گوگل و اَپل در حذف فلسطین از نقشه جهانی، خشم برخی کاربران فضای مجازی را بار دیگر برانگیخت به طوریکه موضوع درخواست کاربران از این دو شرکت برای بازگرداندن فلسطین به نقشه جهانی در توییتر، تِرند شد.

 

طبق گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»،‌ در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار موجی علیه اقدام گوگل در حذف نام «فلسطین» از روی نقشه جهانی در فضای مجازی به راه افتاد و گوگل در آنجا تأیید کرد که هرگز نام فلسطین در نقشه وجود نداشته که بخواهد حذف شود.

در گزارش ۲۰۱۶ گاردین نوشته شده بود، وقتی در نقشه گوگل کلمه «فلسطین» را جست‌وجو می‌کنید یک طرح کلی را نشان می‌دهد اما در حالیکه نامی از فلسطین به چشم نمی‌خورد، نام اسرائیل در نقشه گوگل دیده می‌شود.

در آن زمان یکی از سخنگویان گوگل در واکنش به خشم کاربران در فضای مجازی گفت: «هرگز برچسب «فلسطین» در نقشه گوگل وجود نداشته است با این حال، ما باگی (مشکل فنی) را کشف کرده‌ایم که برچسب‌های «کرانه باختری» و «نوار غزه» حذف شده است. در تلاش هستیم که این برچسب‌ها به این محدوده بازگردانده شود».

با گذشت چهار سال از این رخداد، بار دیگر موجی در شبکه اجتماعی «توییتر» به راه افتاده و کاربران توییتر با انتشار تصاویری از جستجوی «فلسطین» در نقشه گوگل و عدم نمایش فلسطین، با انتقاد از دو شرکت آمریکایی گوگل و اَپل  از فلسطین حمایت کردند که برخی از این واکنش‌ها به شرح زیر است.

کاربران در فضای توییتر با هشتگ #FreePalestine (فلسطین را آزاد کنید) و #standwithpalestine (در کنار فلسطین بایستید) از فلسطینیان حمایت کردند و به انتقاد از این اقدام گوگل و شرکت اَپل پرداختند.

یکی از کاربران توییتری به نام «عمار علی» با انتشار این خبر در صفحه توییتر خود نوشت: «گوگل مپ و اپل مپ رسماً فلسطین را از نقشه‌های جهانی حذف کردند. امروز فلسطین از روی نقشه حذف شد و فردا از جهان حذف می‌شود. فلسطین را به نقشه بازگردانید».

 

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام «اوزیک سهیل» در واکنش به این اقدام گوگل و اپل نوشت: «گوگل و اپل فلسطین را از نقشه‌های جهانی حذف کردند، ان‌ شاء الله خدا دشمنان امت اسلامی را از جهان حذف کند. آمین».

 

یکی دیگر از کاربران توییتر به نام «صفیه فیروز» نیز با انعکاس این خبر در صفحه توییتر خود نوشت: «گوگل و اَپل برای حذف فلسطین از نقشه‌های خود بازنده هستند. چطور می‌خواهید فلسطین را از تاریخ خود حذف کنید؟ اگر از فلسطین حمایت نمی‌کنید، اساساً بخشی از ظلم و استعمار و سرکوبگری هستید. به خاطر پول چشمانتان را نبندید، اول از انسانیت حمایت کنید».

 

«سید عمران» از کاربران توییتری ضمن انتقاد از سیاست‌های صهیونیستی گوگل و اَپل در صفحه توییتر خود نوشت: «گوگل و اَپل فلسطین را از روی نقشه‌های جهانی حذف کردند. این تازه گوشه‌ای از اقدامات آنها است. اقدامات بیشتری از سوی آنها در راه است. شهرک‌های غیرقانونی، پاکسازی قومیتی و انکار حقوق و شأن فلسطینیان. اجازه این کار را ندهید».

 

یکی از کاربران دیگر نیز این اقدام دو شرکت آمریکایی را نشانه‌ای از طرفداری آنها از رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: «گوگل و اَپل حامیان اشغالگری صهیونیست‌ها و اقدامات تروریستی آنها هستند. آنها نام فلسطین را از نقشه‌های خود حذف کردند. این به رسمیت شناختن تروریسم اقتصادی و رژیم آپارتاید و  جعل حقایق جغرافیایی و تاریخی است».


یکی دیگر از کاربران توییتر علاوه بر هشتگ‌های فوق الذکر، با هشتگ‌ #act4palestine (برای فلسطین کاری کنید) در تقبیح این اقدام گوگل و اَپل نوشت: اَپل وگوگل، شما می‌توانید فلسطین را از نقشه‌ها حذف کنید اما نمی‌توانید آن را از قلب‌های مردم حذف کنید. صهیونیست‌ها در حال سرقت سرزمین‌های شما هستد و شماها نیز آنها را از جهان فناوری حذف می‌کنید».

 

 

یکی از کاربران نیز با انعکاس این خبر نوشت: «فلسطین هرگز در نقشه گوگل به رسمیت شناخته نشده بود و این موضوع سالهاست که به این شکل است. ان امر احتمالاً به واسطه این حقیقت است که آمریکا (محلی که گوگل و اَپل در آن قرار گرفته‌اند) فلسطین را بعنوان یک کشور به رسمیت نمی‌شناسند».

 

این، تنها گوشه‌ای از واکنش کاربران فضای مجازی به این اقدام نژادپرستانه گوگل و اَپل بوده است و با یک جستجوی ساده در شبکه اجتماعی توییتر می‌توانید صدها پیامی که در حمایت از فلسطینیان در این موضوع منتشر شده، مشاهده کنید.

در همین راستا، حامیان ثبت نام فلسطین در نقشه گوگل، طوماری را تحت عنوان «گوگل: فلسطین را به نقشه‌های خود بازگردان!» در اینترنت قرار دادند.

نویسنده این درخواست، خطاب به شرکت گوگل اعلام کرد که فلسطین در نقشه‌های گوگل شما به چشم نمی‌خورد؟ چرا؟ اسرائیل که در سرزمین فلسطین به وجود آمد، به وضوح در نقشه قرار گرفته است اما اشاره‌ای به فلسطین نشده است. طبق گوگل، فلسطین وجود ندارد.

این درخواست ادامه می‌دهد که حذف فلسطین یک توهین غم‌انگیز به مردم فلسطین است و تلاش‌های میلیون‌ها نفری که در کمپین تضمین استقلال و آزادی فلسطینیان از اشغال و سرکوبگری اسرائیل هستند را تضعیف می‌کند.

در بخش پایانی این درخواست از همه کاربران درخواست شده است که از گوگل بخواهند تا فلسطین را در نقشه گوگل به رسمیت بشناسد و به وضوح قلمروهای فلسطینیان که به صورت غیرقانونی به اشغال صهیونیست‌ها درآمده است را تعیین و مشخص کند.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول