اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چشمی: تست ایفمارک عارف غلامی منفی بود/ در استقلال هر سال خانه‌تکانی می‌شود

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: تیم‌های دیگر که الان نتیجه می‌گیرند، هر چهار پنج سال خانه‌تکانی می‌کنند اما این اتفاق هر سال در استقلال می‌افتد.

چشمی: تست ایفمارک عارف غلامی منفی بود/ در استقلال هر سال خانه‌تکانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، روزبه چشمی در حاشیه تمرین امروز تیم فوتبال استقلال اظهار داشت: با برگشت کرونایی‌ها، وضعیت تیم بهتر شده و یکی دو جلسه هم تمرین کردیم. شرایطمان بهتر شده است. 

وی در مورد نگرانی برای ادامه دار شدن شیوع کرونا بین اعضای استقلال به خاطر سفر به خوزستان که منطقه قرمز است، گفت: فکر می‌کنم کل کشور منطقه قرمز است و این یک بحث کلی است. بعد از بازی با تراکتور هم گفتم این بحث 25 درصد من درآوردی است. اصلا این 25 درصد یک چیز عجیبی است. ما اصرار می‌کنیم از ایتالیا، اسپانیا، آلمان و ... کپی‌برداری می‌کنیم و بازی‌هایمان را باید شروع کنیم. اولا که پروتکل‌های ما اصلا شبیه آنها نیست و امکاناتش را نداریم. اگر یک بازیکنشان کرونا بگیرد، کل تیم را قرنطینه می‌کنند اما ما می‌گوییم باید 25 درصد باشد.

هافبک استقلال ادامه داد: مگر می‌شود از یک تیم 20 نفره 12، 13 نفر کرونا بگیرند و بعد بگوییم یک هفته تا 10 روز عقب بیندازند. می‌خواهند به زور حرفشان را به کرسی بنشانند. مسعود شجاعی هم بعد از بازی به ما گفت اگر خدای ناکرده یک بازیکن در یک تیم فوت کند، باز هم می‌خواهیم بگوییم چون یک نفر بوده بازی‌ها برگزار شود؟ جان انسان‌ها برایشان مهم نیست و بحث بازیکنان نیست.

چشمی در مورد اینکه برای جلوگیری از اتفاقات سفر به شهر اهواز قولی به اعضای تیم برای رعایت پروتکل‌ها داده شده است، اظهار داشت: قبل از اینکه برای مصاحبه بیایم، گفتم ماسک را بیاورم و بعد مصاحبه کنم. وقتی امکاناتش را نداریم، چه قولی بدهند و چه کمکی بکنند؟ ما یک تونل ضدعفونی، یک دستکش و یک ماسک داریم؛ تمام شد. وقتی امکانات نیست، چه قولی بدهند؟ در نهایت یک پرواز چارتر می‌گیرند و این بهترین اتفاقی بود که افتاد. 

هافبک استقلال با اشاره به بازیکنانی که در تیم‌های جنوبی بازی می‌کنند، تصریح کرد: آنها که در آنجا تمرین می‌کنند، بحث ما این است که ادامه فوتبال الان مضر است. اصرار داشتند که دیدارها برگزار شود اما می‌دانستند این اتفاقات می‌افتد. خیلی واضح بود این اتفاقات می‌افتد و الان هم به زور می‌گویند نه، دو بار باید راستی‌آزمانی تست بدهید؛ یکبار آن بیمارستان و یکبار ایفمارک. وقتی مثبت است، مثبت است. 

چشمی در مورد اینکه عده‌ای معتقدند دامن زدن به این مسائل باعث برهم خورد تمرکز تیم استقلال شده و بازیکنان انگیزه لازم را ندارند، اظهار داشت: یک روز با 11 نفر تمرین کردیم. ما از اول معترض بودیم. بعضی تیم‌ها اول معترض بودند اما 2 برد گرفتند و بالای جدول رسیدند. حالا می‌گویند ادامه بدهیم. ما از اول معترض بودیم و الان هم با این اتفاقات معترض هستیم. آخر فصل هم هر رتبه‌ای داشته باشیم معترض هستیم. بحث ما فوتبال نیست و بحث جان آدمیزاد است. کل جامعه ما در خطر است. اما وقتی می‌شود جاهایی را کنترل کرد، چرا این کارها را نکنیم. 

وی تصریح کرد: مگر همه کشورها اصرار به انجام بازی داشتند؟ ما دقیقا به سراغ سه کشور اروپایی رفتیم که دیدارهایشان را برگزار کردند. کشورهایی که نسبتا شبیه به ما بودند و در بحث اجرای پروتکل‌ها از ما قوی‌تر عمل کردند، لیگ‌شان را تعطیل کردند. ما از اروپا با امکانات خودمان الگوبرداری کردیم. شرایط اصلا جالب نیست و مسئله خیلی لوث شده. عارف غلامی در تست بازی تراکتور منفی بود؛ همان تستی که ایفمارک گرفت اما بازی کرد. این چه تستی است؟ 

هافبک استقلال گفت: اینکه هواداران استقلال همیشه قهرمانی می‌خواهند و هر سال باید اتفاق بیفتد، اما چرا اتفاق نمی‌افتد، به خاطر این است که هر سال در استقلال خانه‌تکانی می‌شود. تیم‌های دیگر چهار پنج سال یکبار این کار را انجام می‌دهند اما برای استقلال همیشه اتفاق می‌افتد. تا زمانی که کادر فنی، بازیکنان و کادر مدیریتی ثبات نداشته باشد، این اتفاق می‌افتد. ما در این سه چهار سال فقط چندین مدیرعامل عوض کردیم. 

وی ادامه داد: حالا همین را در بازیکنان ببینید. هر سال هفت، هشت یا نه بازیکن از تیم می‌روند و این تأثیرگذار است. تیم‌هایی که الان می‌بینید نتیجه می‌گیرند، نگاه کنید تغییراتشان چگونه بوده. یک بازیکن رفته دو سه بازیکن به جای او گرفته‌اند؛ نه مثل ما که هفت هشت بازیکن رفتند و یکی دو بازیکن را به جای آنها گرفتیم. تازه اگر به جای آن هفت هشت نفر هم جایگزین بگیریم، باز هم سخت است تا بخواهند هماهنگ شوند یک نیم فصل را از دست می‌دهیم. در نیم فصل دوم مثل زمان منصوریان یا شفر هر چقدر هم نتیجه بگیرید چون در نیم فصل اول فاصله زیاد شده، نمی‌توان آن را جبران کرد. فکر می‌کنم این عدم ثبات استقلال در چند سال اخیر مشکل‌ساز بوده است.

وی در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم و بدهی‌های خارجی زیاد، عنوان کرد: سعادتمند در مورد این اتفاق صحبت کرده و گفته حل می‌شود ولی خیلی از این مشکلات وجود دارد. این بازیکن حل شود، مربی بعدی و بازیکن بعدی وجود دارد؛ چه در پرسپولیس و چه در استقلال. آنقدر این مشکلات زیاد است که حل شدن آن کار یکی دو سال نیست؛ آن هم با این وضعیت دلار که بالا می‌رود. این مشکلات وجود دارد و فقط باید ثبات باشد. باید به استقلال و پرسپولیس کمک کنند ان‌شاءالله برنامه‌ای بریزند که نه با محرومیتی مواجه شوند و اینکه مشکلات فوتبال ما کمتر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول