اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

کاهش 21 درصدی طلاق در استان فارس

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: با ارتقاء فرهنگ مشاوره ، آمار طلاق و دعاوی فارس در سال جاری، 21 درصد کاهش یافته است.

کاهش 21 درصدی طلاق در استان فارس

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری فارس از شیراز، احمد رحمانیان پیش‌ازظهر امروز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه بیمه روانشناختی زوجین که بین معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، بیمه  و اداره‌کل بهزیستی فارس منعقد شد، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر، ضعف آموزش مهارت‌های اجتماعی، ارتباطی  و نیز مشکلات اقتصادی مهم‌ترین عوامل طلاق در استان فارس است.

وی بیان کرد: بیش از 2 تا 3 درصد طلاق‌های واقعی، عاطفی هستند و این آسیب در بسیاری از نقاط کشور به ویژه استان فارس وجود دارد که با اجرایی شدن طرح بیمه روانشناختی زوجین، در سطح کشور نیز تسری و گسترش  می‌یابد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس تصریح کرد: هزینه مشاوره برای اقشار متوسط منوط به وضعیت مالی است که با پرداخت مبلغ اندک در قالب بیمه وکالت که در 4 نشست ابتدایی به گونه رایگان انجام می‌شود.

رحمانیان با اشاره به اینکه با همکاری قوه قضائیه، سازمان بهزیستی و دیگر دستگاه‌های متولی شاهد کاهش آمار طلاق و دعاوی خانوادگی در کشور هستیم، افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام شده،  زیبنده جمهوری اسلامی نیست  به علت نداشتن مهارت‌های ارتباطی و آگاهی زوجین نسبت به وجود مراکز مشاوره‌ای، آمار طلاق به 21 درصد برسد.

اولویت بهزیستی، کاهش آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان فارس در این مراسم اظهار داشت: مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی ایجاد بستری مناسب برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به وِیژه کاهش آمار طلاق است.

محمدصادق کشفی‌زاده اضافه کرد: با برقراری تفاهم‌نامه، شاهد گسترش این طرح در استان فارس و دیگر استان‌های کشور هستیم.

وی اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی و ترغیب زوج‌های جوان به مراجعه به مراکز مشاوره ‌ای، شاهد صلح، سازش و تفاهم در بین آنان خواهیم بود.

 مسؤول مشاوره اداره کل بهزیستی فارس نیز گفت: طرح بیمه ادامه طرح مسیر سبز است که برای عملیاتی شدن به  سازمان بهزیستی کشور  ارسال شده است.

مصطفی محسنی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مهارت‌یابی زوج‌های جوان،  شیراز به عنوان پایلوت، ابتدا با اجرای طرح  مسیر سبز که  در محضر اقدام به  اهداء یک کارت هدیه  با عنوان یاری برگ می کرد و سپس با اجرای طرح بیمه بتوان به اهداف بلندمدت  سازمان بهزیستی دست یابیم.

وی تصریح کرد: مرکز بهار نکو از دیگر خدمات اداره کل بهزیستی فارس است که در این مرکز ماهانه 800 هزار و 200 نفر مراجعه و با پرداخت 20 هزار تومان فرانشیز در این طرح شرکت کرده‌اند که از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند می‌شوند.
انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول