اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«باب اسفنجی» به نت فلیکس رفت

نت فلیکس حق پخش بین المللی «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» را از ویاکام خریداری کرد.

«باب اسفنجی» به نت فلیکس رفت

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، نت فلیکس حق پخش و توزیع بین المللی جدیدترین فیلم از مجموعه «باب اسفنجی» را به دست آورد.

 

نت فلیکس حق پخش بین المللی «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» را از ویاکام خریداری کرد.

 

این غول فضای مجازی حقوق فیلم «باب اسفنجی» محصول کمپانی «پارامونت» را که دوبار با تاخیر مواجه شد، در اختیار می گیرد.

 

این فیلم یکی از تولیداتی بود که همچون دیگر فیلم ها امسال با بحران پاندمی کرونا اکران سینمایی اش معلق ماند.

 

یک منبع گفت، این توافق، برای انتشار و پخش به استثنای چین است که نتفلیکس در آن حضور ندارد و پارامونت همچنین برنامه هایی برای انتشار این فیلم در کانادا دارد.

 

نت فلیکس و ویاکام هنوز توضیحی در این مورد ارائه نکرده اند.

تاریخ اکران بین المللی سومین فیلم «باب اسفنجی»  تعیین نشده اما نت فلیکس قبل از ارائه فیلم به مشتریان خود در خارج از کشور، الزامی به اکران پیش از آن در داخل کشور ندارد.

 

پارامونت در اواخر ماه ژوئن اعلام کرد که «باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار» قبل از نمایش در پلتفرم «CBS All Access» به عنوان یک سرگرمی انحصاری خانگی، از ابتدای سال ۲۰۲۱ از اکران در سالن های سینما چشم پوشی کرده و به عنوان «وی اُ دی»(VOD) پخش خواهد شد. 

 

با این وجود که عوامل سازنده «باب اسفنجی» بودجه ساخت این فیلم را اعلام نکرده اند اما منابع مختلف می گویند که تنها قسط آخر بودجه ساخت این انیمیشن ۶۰ میلیون دلار بوده است. 

باب‌اسفنجی شلوارمکعبی (SpongeBob Square Pants) یک سریال تلویزیونی انیمیشنی آمریکایی محصول شبکه نیکلودئون است که پخش آن از سال ۱۹۹۹ شروع شده و تاکنون ادامه دارد. باب اسفنجی دارای طرفداران زیادی است .به خاطر استقبال بسیار خوبی که از این کارتون شد، دست‌اندرکاران این مجموعه به فکر تهیه فیلم‌هایی از این شخصیت محبوب کارتونی شدند و اولین فیلم را در سال ۲۰۰۴ روانه بازار کردن که با استقبال خیلی خوبی روبرو شد و اکنون قسمت‌های فصل ۱۲ در حال پخش است و به زودی فصل ۱۳ آن هم در آینده پخش خواهد شد.

ماجراهای هر قسمت مستقل از سایر قسمت‌ها بوده و در رساندن مفهوم خود از انواع امکانات دیداری از قبیل نماهای نزدیک اشیا و احساسات چهره، استفاده از تصاویر واقعی، امکانات صوتی مانند بهره‌وری از تکه‌های موسیقایی و عمدتاً گفتارهای طولانی استفاده می‌کند.

 

این انیمیشن در مجموع نامزد ۴۶ جایزه و برنده ۵۰ جایزه از جشنواره‌های گوناگون انیمیشن در سراسر دنیا شده‌ است و یکی از موفق‌ترین و محبوبترین کارتون‌های تاریخ شرکت نیکلودئون محسوب می شود. در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ «استیون هیلنبرگ» خالق کارتون باب اسفنجی بر اثر بیماری «ALS» درگذشت. شرکت نیکلودئون بعد از اعلام خبر درگذشت استیون هیلنبرگ اعلام کرد که همچنان مجموعه باب اسفنجی را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول