اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بازگشت باغ «شیخین» شهمیرزاد به وقف پس از ۳۶ سال پیگیری

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر گفت: با پیگیری‌های ۳۶ ساله حقوقی، باغ «شیخین» در این شهرستان به وقفیت بازگشت.

بازگشت باغ «شیخین» شهمیرزاد به وقف پس از ۳۶ سال پیگیری

حجت‌الاسلام مهدی جلمبادانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی‌شهر بیان کرد: با پیگیری‌های قضایی کارشناسان حقوقی اداره کل و دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه مهدی‌شهر از سال 1363، موقوفه محمد زمان‌خان شهمیرزاد معروف به باغ شیخین به وقفیت بازگشت.

وی اظهار کرد: این باغ موقوفه به متراژ حدود چهار هزار مترمربع و ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال در بهترین نقطه شهر شهمیرزاد واقع است.

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر افزود: متأسفانه براثر زیاده‌خواهی عده‌ای سودجو، این موقوفه قبل از پیروزی انقلاب از وقفیت خارج شده بود.

جلمبادانی تصریح کرد: از آنجایی که قبل از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات مورد تعرض قرار گرفته و از وقفیت خارج شده بودند، حضرت امام فتوایی مبنی بر آنکه موقوفات باید به حال وقفیت باقی و عمل به وقف شوند، صادر فرمودند.

وی عنوان کرد: پس از اینکه همکاران ما در آن زمان متوجه تعرض به موقوفه شدند، پیگیری‌های حقوقی برای برگشت این ملک به وقفیت را آغاز کردند.

جلمبادانی اظهار کرد: در طول این مدت، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و بالاخره دادگاه بدوی به استناد ماده واحده قانون ابطال اسناد و فروش رقبات آب و اراضی موقوفه مصوب 25 بهمن‌ماه 1371 حکم به برگشت ملک به وقفیت و ابطال مالکیت 13 نفر از متصرفان را صادر کرد و رأی صادره در دادگاه بدوی، پس از طی مراحل قانونی در دادگاه تجدیدنظر استان سمنان نیز قطعی شد.

مسؤول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مهدی‌شهر خاطرنشان کرد: تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض به این املاک یکی از اولویت‌ها و رئوس فعالیت‌های ما در اوقاف و امور خیریه مهدی‌شهر است و به‌عنوان امانت‌دار واقفان با قاطعیت با متجاوزان به حقوق موقوفات برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/2249/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول