اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دخالت واشنگتن؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: لبنان با سوریه تعامل نکند

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که دولت لبنان و نهادهای مالی این کشور نباید ارتباطی با دولت سوریه بویژه در ارتباط با بخش‌هایی که قانون «سزار» آن را هدف قرار داده، داشته باشند.

دخالت واشنگتن؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: لبنان با سوریه تعامل نکند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» از سویی به دخالت در امور لبنان پرداخت و از سویی دیگر، مدعی شد که فعالیت‌های حزب الله امنیت لبنان را تهدید می‌کند.

طبق این گزارش، این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش ذکر نشده است، ادعا کرده است که تحریم‌های آمریکا موسوم به «سزار» مردم و اقتصاد لبنان را هدف قرار نمی‌دهد. وی در عین حال تهدید کرد که این «تحریم‌های الزامی» به این معناست که هر شرکت خارجی که اگر به فعالیت با «نظام اسد»‌ بپردازد، خود را در معرض خطر قرار خواهد داد.

تحریم سزار، موسوم به قانون سزار، مصوب کنگره آمریکاست که در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸ پس از سه سال کش‌وقوس بین دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، به تصویب رسید. طبق مفاد این قانون داخلی آمریکا، واشنگتن در اقدامی غیرقانونی به خود اجازه می‌دهد، دارایی هر کسی را که با سوریه مراوده و تعامل داشته باشد توقیف و بلوکه کند.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با «تروریستی» و غیرقانونی‌ خواندن اقدامات حزب الله لبنان، ادعا کرد که این اقدامات امنیت، ثبات و حاکمیت  لبنان را تهدید می‌کند و سیاست‌‌های این جنبش در راستای سیاست‌های ایران است و نه مردم لبنان.

این اظهارات در حالی است که روز گذشته،‌ «احمد سویدان» نماینده لبنان در پاسخ به نماینده رژیم صهیونیستی در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تأکید کرد که حزب‌الله، لبنانی است و از محبوبیت مردمی گسترده‌ای برخوردار است ضمن آنکه بخشی از پارلمان و دولت لبنان نیز هست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد، دولت ترامپ قصد دارد «با فعالیت‌های تروریستی [حزب الله] و دیگر فعالیت‌‌های غیرقانونی [این جنبش] مقابله کند؛ زیرا حزب الله همچنان تهدید بزرگی برای آمریکا و شرکای بین‌المللی این کشور به شمار می‌رود».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول