اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ترغیب جوانان به مساجد با اعطای مسؤولیت به آن‌ها/ ضرورت وجود متولی واحد در امور مساجد

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر ضرورت نوسازی مساجد تأکید کرد و گفت: وجود متولی واحد در امور مساجد اثرگذار است.

ترغیب جوانان به مساجد با اعطای مسؤولیت به آن‌ها/ ضرورت وجود متولی واحد در امور مساجد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جلسه امور مساجد استان با اشاره به تصویب آیین‌نامه مساجد در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: وجود متولی واحد در امور مساجد اثرگذار است.

وی یکی از کارکردهای حوزه‌های علمیه را تربیت ائمه جماعات عنوان کرد و افزود: امامان جماعتی باید تربیت شوند که نسبت به مدیریت سیاسی و اجتماعی از آگاهی لازم برخوردار باشند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه توجه به ساختار معنوی، اعتقادی و معرفتی جامعه حائز اهمیت است، گفت: حوزه‌های علمیه برای تربیت ائمه جماعات، قضات، ائمه جمعه باید برنامه‌ریزی داشته باشند.

فلاحتی بر بسیج تمام قوا در تربیت نیروهای کارآمد توسط حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: رفتار، گفتار و عمل یک طلبه و روحانی باید سازنده باشد.

وی با تأکید بر ضرورت نوسازی مساجد، بیان کرد: توجه به زیباسازی مساجد باید مدنظر متولیان باشد ضمن اینکه جاذبه مسجد در ذکر دعا و نماز است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به استفاده از تمام ابزارها توسط دشمن برای دوری جوانان از مساجد اشاره کرد و گفت: در نوسازی مساجد باید به جوان‌سازی مسجد توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه مسئولیت دادن به جوانان در گرایش به مسجد تأثیرگذار است.

فلاحتی، خواستار تربیت امامان جماعت برای مساجد شد و بیان کرد: باید این فرهنگ‌سازی در جامعه را داشته باشیم که تمام امور یک عالم باید عالمانه باشد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت رکن مسجد است، اظهار کرد: مسجد خیمه محسوب می‌شود و امام جماعت ستون مسجد است بنابراین ستاد امور مساجد باید برای فعالیت‌های امام جماعت برنامه داشته باشد.

استقرار بسیج در جوار مساجد موجب تقویت پایگاه‌های مقاومت می‌شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلید طلایی برطرف کردن مشکلات کشور بسیج است،اظهار کرد: امیدوارم مسئولان به این امر توجه داشته باشند.

سردار محمد عبدالله پور از استقرار پایگاه‌های مقاومت بسیج در جوار ۷۶۳ مسجد گیلان خبر داد و بیان کرد: استقرار بسیج در جوار مساجد موجب تقویت پایگاه‌های مقاومت می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتم نصری نژاد، مسؤول بسیج مساجد و محلات گیلان، حجت‌الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان و حجت‌الاسلام احسان الله محمدی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان نظرها و پیشنهادهای خود را در جلسه مذکور مطرح کردند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول