اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تامین امنیت غذایی از بخش‌های تاثیرگذار در پایداری سیاسی و فرهنگی کشور است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی، گفت: یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در پایداری سیاسی و فرهنگی کشور، بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی است.

تامین امنیت غذایی از بخش‌های  تاثیرگذار در پایداری سیاسی و فرهنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، الیاس گل‌محمدزاده امروز در جلسه قرارگاه امنیت غذایی که با حضور اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، امام شهدا و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: امنیت غذایی به عنوان یکی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در رفع تهدیدات و تامین امنیت روانی جامعه که با ایجاد امنیت غذایی در کشور حاصل می‌شود، نقش بسزایی دارد.

وی ادامه داد: رسیدن به امنیت غذایی هدف اصلی تمام کشورهاست، همه دولت‌ها دنبال این امر هستند که به امنیت غذایی مورد نیاز خود دست یابند، چراکه امنیت غذایی مکمل امنیت ملی کشورها بوده و به یکدیگر گره خورده‌اند.

گل‌محمدزاده با خاطرنشان ساختن این موضوع که در جهان امروز بحث غذا و تامین امنیت غذایی به عنوان اسلحه استراتژیک؛ حرف اول را در مقابل کشورهای استعمارگر و بیگانگان می‌زند، افزود: هر کشوری امنیت غذایی داشته باشد در واقع توانسته است سپر دفاعی مرزهای خود را آماده، تجهیز و نفوذناپذیر کند.

وی ادامه داد: اگر نتوانیم امنیت غذایی میهن اسلامی را تامین کنیم با بزرگترین و خطرناکترین تهدید پیش رو مواجه شده و در بسیاری عرصه‌ها از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... استقلال خود را از دست خواهیم داد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورای استان با یادآوری این نکته که در حال حاضر در بحث تامین امنیت غذایی با مشکلات و چالش‌هایی از جمله کاهش نزولات جوی، کاهش منابع آبی سفره‌های آب زیرزمینی، تحریم‌های ظالمانه روبه ‌رو هستیم، یادآور شد: فرمایشات و منویات امامین انقلاب در خصوص جایگاه و اهمیت بخش کشاورزی در عرصه استقلال و تامین تمامیت ارضی کشور برای ما راه‌گشاست حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند: امر کشاورزی در کشور ما از اهم امور است و هدایت و اجرای آن به وجه صحیح اساس اقتصاد کشور است.

گل‌محمدزاده اضافه کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که با نامگذاری سال‌ها تحت عناوین مختلف، چراغ راه مسیر را برای دولتمردان و آحاد مردم نشان می‌دهند، فرمانده معزز کل قوا در بحث خودکفایی و مسائل اقتصادی حساسیت ویژه‌ای دارند و خواستار افزایش خودکفایی در محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی هستند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود، متذکر شد: در سال‌های اخیر سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی تعامل و همکاری خوب و مطلوبی با سازمان بسیج مهندسان کشاورزی سپاه عاشورا داشته و طرح‌های مختلفی از جمله طرح همگام با کشاورزی را با موفقیت اجرا کرده‌اند. 

گل‌محمدزاده تصریح کرد: امروز دنبال این مهم هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های بسیج مهندسان کشاورزی و همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی، نقاط ضعف کشور در زمینه‌های اقتصادی و کشاورزی را شناسایی و آسیب‌شناسی کنیم در بحث جهش تولید در محصولات کشاورزی نیز افزایش تولید محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو، کلزا و گوشت قرمز در اولویت کاری قرار دارند.

انتهای پیام/ 60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول