اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کلنگ مدرسه خیرساز شهید شفیعی در قرچک به زمین زده شد

مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهید امیر شفیعی روستای امین آباد شهرستان قرچک برگزار شد.

کلنگ مدرسه خیرساز شهید شفیعی در قرچک به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، غلامرضا بختیاری مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه خیرساز شهید امیر شفیعی که ظهر امروز در روستای امین آباد شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار کرد: بزرگ بودن و خیرخواه بودن قلبی پاک و درونی خالی از بدی می‌خواهد و اگر بخواهیم خوشبخت باشیم این زمانی حاصل است که اگر نامی از انسان برده می‌شود از ما به نیکی و خوبی یاد کنند و اگر بخواهیم خوشبختی را حس کنیم باید وقتی درکنار دیگران زندگی می‌کنیم آن‌ها از اینکه ما در کنارشان هستیم احساس آرامش کنند.

وی افزود: از خداوند می‌خواهیم همانطور که لذت انسان خوب بودن را به خیران نیک اندیش چشانده است به ما نیز این لذت را بچشاند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: اگر قرار است پویش آجر به آجر در کشور صورت گیرد ما نیز می‌توانیم در این پویش شرکت کنیم و یقین بدانیم که خدا نیز ما را کمک خواهد کرد.

بختیاری بیان کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص)آمده است که اگر می‌خواهید بعد از حیات‌تان کاری را انجام دهید که سودش را مردم ببرند آن صدقه جاریه است؛ کاری را انجام دهید که مردم تا سال‌ها از آن استفاده ببرند.

وی خاطرشان کرد : کسانی که نیت خیر دارند و مدرسه می‌سازند قطعاً اهمیت دادن به آموزش و پرورش را احساس کرده‌اند و می‌خواهند چرخ آموزش و پرورش، سیاست و اقتصاد کشور بچرخد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری رهبری، ادامه داد: از پدیده‌های مبارک در انقلاب اسلامی نهضت مدرسه سازی بوده که خود مردم حس کردند که نیاز است در مناطق محروم مدرسه ساخته شود و این نیاز در همه وجود دارد.

بختیاری با بیان اینکه خیران مدرسه ساز پنجره‌های امید را در جامعه باز می‌کنند، یادآور شد: در روستای امین آباد که سالیان سال است مدرسه‌ای ساخته نشده و دانش‌آموزان مستعد آن که یادآور شهید ستاری‌ها هستند و حتماً نیازمند مدرسه بودند وقتی در این آموزشگاه خیرساز درس می‌خوانند حس خوبی خواهند داشت و لیاقت آن‌ها است که درس بخوانند و از مدرسه خوب بهره ببرند.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش شهرستان قرچک ۵۳ هزار دانش آموز دارد و یکی از پر تراکم‌ترین شهرستان‌های استان تهران در حوزه دانش‌آموزی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان داشت: اوضاع تحریم نگاه به حل مسئله را تغییر داد و با همکاران خودمان صحبت کردیم و گفتیم اگر منتظر بودجه استانی و ملی باشیم و مدرسه سازی کنیم قطعاً به آن اهداف مهم در این راستا نخواهیم رسید که تصمیم گرفتیم باید ورود خیران را به شهرستان ایجاد کنیم که این اتفاق مبارک هم افتاد.

بختیاری تصریح کرد: تاکنون سه مدرسه به چرخه آموزشی اضافه شده و ۱۰ مدرسه مورد تعمیر، تجهیز و توسعه یافته است همچنین ۱۷ مدرسه در حوزه سیستم گرمایشی استانداردسازی شده است.

وی اضافه کرد: مدرسه خیرساز موجانی که تفاهم نامه آن امضا شده و نقشه‌های ساختمانی آن آماده است و در انتهای خیابان محمد آباد قرار دارد که در ماه آینده مراسم کلنگ زنی آن برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک تأکید کرد: همه این ها مرهون زحمات تمام همکاران عزیزمان در آموزش و پرورش شهرستان قرچک و خیرین نیک اندیش است.

بختیاری در پایان عنوان کرد: همان طور که نهضت مدرسه سازی در شهرستان قرچک از قبل شروع شده همچنان این نهضت ادامه خواهد داشت چون لیاقت دانش آموزان مستعد شهرستان بیش از این است.

مراسم کلنگ زنی آموزشگاه ۶ کلاسه خیرساز شهید امیر شفیعی روستای امین آباد شهرستان قرچک با حضور محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، حسین نوش آبادی نماینده مردم دشت ورامین در مجلس، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، خیر نیک اندیش رضایی مدیرعامل یکی از بانک‌های کشور و دیگر مسؤولان برگزار شد.

این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۱۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۲۰میلیارد ریال تا مهر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول