اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مشاور حقوقی اخوان المسلمین: حکم دادگاه اردن برای انحلال اخوان، قطعی نیست

مشاور حقوقی گروه اخوان المسلمین تأکید کرد که هنوز قرار انحلال این گروه در اردن، قطعی نشده است.

مشاور حقوقی اخوان المسلمین: حکم دادگاه اردن برای انحلال اخوان، قطعی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادگاه فرجام اردن چهارشنبه (روز گذشته) با صدور حکمی، گروه اخوان المسلمین، شاخه اردن را منحل و آن را فاقد ماهیت حقوقی و قانونی عنوان کرد.

«بسام فریحات» مشاور حقوقی اخوان المسلمین در واکنش به انتشار خبر این قرار، گفت که دادگاه فرجام به عنوان عالی‌ترین دستگاه قضائی اردن، اخوان را یک گروه منحل اعلام کرده است.

فریحات در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد، با وجود این، دادگاه فرجام این مسئله را به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده است و این دادگاه نیز اختیار این را دارد که به قرار دادگاه فرجام پایبند نباشد.

وی همچنین گفت که دادگاه تجدید نظر در قرار پیشین خود، وجهه حقوقی و معنوی اخوان المسلمین را به رسمیت شناخته است.

این مسئول اردنی ادامه داد، بیشتر قرارهای صادره درباره این مسئله، به سود اخوان المسلمین بوده و قرار کنونی نیز هنوز به درجه قطعیت نرسیده است.

فریحات احتمال داد که این قرارها به سود اخوان المسلمین به پایان برسد؛ زیرا بیشتر این مسائل، مربوط به املاک و دارایی‌های منقول این گروه و مقر اصلی آن در «امان» پایتخت اردن است.

جنبش اخوان المسلمین یکی از مهمترین جنبش‌های اسلامی در اردن است. حزب «جبهه عمل اسلامی اردن»، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمین در این کشور است.

جبهه عمل اسلامی در سال ۱۹۴۵ میلادی در اردن تأسیس و بزرگ‌ترین تشکل سیاسی این کشور به شمار می‌آید.

بسیاری از کارشناسان این جبهه را بزرگ‌ترین طیف مخالف دولت در این کشور می‌دانند. اخوان المسلمین اردن مثل دیگر شاخه‌های این گروه، در بحران سوریه علیه دولت سوریه موضع گرفت و حتی از حامیان و دعوت کنندگان به تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول