اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می‌شود

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس گفت: جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می‌شود و هرچه برای احداث مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت‌های علمی تلاش کنیم رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان‌تر می‌شود.

جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس در مراسم کلنگ زنی مدرسه خیرساز شهید امیر شفیعی که ظهر امروز با حضور مسؤولان شهرستانی و خیران نیک اندیش در روستای امین آباد شهرستان قرچک برگزار شد، ساخت مدارس توسط خیران را یک حرکت زیربنایی و ارزشمند در حوزه تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: این اقدامات باید تداوم داشته باشد تا به لطف خدا با تلاش خیران مدرسه ساز و یاری و مدد مسؤولان همه مدارس فرسوده شهرستان بازسازی و نوسازی شوند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم فکری، علمی و فرهنگی در کشور، افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، بخشی از فرصت‌ها و منابع کشور باید صرف نهضت تولید علم شود چرا که یکی از مصادیق مهم تولید است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس تصریح کرد: هر چند منظور رهبری از تولید بیشتر کار و فعالیت اقتصادی، صنعتی و سازندگی است اما تولید علم نیز نقش تعیین کننده و بسزایی در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور به ویژه در ابعاد مرتبط با فناوری‌های روز دارد.

نوش آبادی با اشاره به چشم انداز افق ۱۴۰۴ به عنوان سند بالادستی کشور، گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته در این سند جمهوری اسلامی در سال ۱۴۰۴ باید به رتبه اول علمی اقتصادی و فرهنگی غرب آسیا تبدیل شود.

وی یکی از بخش‌های مهم این سند برای رسیدن به نقطه مطلوب را توجه به حوزه علم، دانش و فناوری دانست و افزود: دستیابی کشور به اهداف تعیین شده در سند چشم انداز جز با تلاش بی‌وقفه در جهت تقویت بخش تعلیم و تربیت میسر نخواهد شد.

منتخب مجلس یازدم با بیان اینکه جهش تولید علم در سایه نهضت مدرسه سازی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچه برای احداث مدارس و مراکز فرهنگی و افزایش ظرفیت‌های علمی تلاش کنیم رسیدن به نقطه مطلوب برای ما آسان‌تر می‌شود.

نوش آبادی با بیان اینکه بخش زیادی از مدارس شهرستان به ویژه در روستاها دچار فرسودگی است، اذعان کرد: همه باید تلاش کنیم تا مدارس مستهلک کنار رفته و جای خود را به مدارس نو و ساختمان‌های جدید و در خور شأن مردم بدهند.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران امر نوسازی مدارس، گفت: معلمان از زمان شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، کار سخت و دشواری داشتند و با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و علی‌رغم همه کمبودها و مشکلات اجازه ندادند آموزش در منطقه متوقف شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول